English

پیشنهاد کمک ترامپ به نخست‌ وزیر نیوزیلند در پی حمله تروریستی

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که او تماسی تلفنی با «جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند درباره حمله به دو مسجد در نیوزیلند داشته و پیشنهاد کمک واشنگتن را به او اعلام کرده است.

پیشنهاد کمک ترامپ به نخست‌ وزیر نیوزیلند در پی حمله تروریستی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا روز گذشته و به دنبال حادثه تروریستی مرگبار به دو مسجد در نیوزیلند به نخست‌وزیر این کشور پیشنهاد کمک داد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که او تماسی تلفنی با «جاسیندا آردرن» نخست‌ وزیر نیوزیلند درباره حمله به دو مسجد در نیوزیلند داشته و پیشنهاد کمک واشنگتن را به او اعلام کرده است.

ترامپ در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: با جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند در خصوص وقایع وحشتناکی که در ۲۴ ساعت گذشته اتفاق افتاد، صحبت کردم. به نخست‌وزیر اطلاع دادم که ما در کنار نیوزیلند بوده و آماده ارائه هر کمکی که بتوانیم ارائه دهیم، هستیم. ما عاشق نیوزیلند هستیم! 

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران، در حمایت تلویحی از عامل حمله تروریستی در نیوزیلند ضمن رد وجود بیانیه نژادپرستانه ۷۳ صفحه‌ای از برنتون تارانت، تروریست مهاجم مدعی شد متنی که در آن از او (ترامپ) به عنوان نماد هویت احیا شده سفیدپوستان یاده شده باشد را ندیده است. ترامپ حتی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تهدید «ناسیونالیسم سفید (پوستان)» در حال افزایش است، مدعی شد: نه حقیقتا. به نظرم آن‌ها عده‌ای قلیل هستند که مشکلات بسیار جدی دارند.»

روز گذشته رسانه‌های محلی نیوزیلند گزارش دادند که افراد مسلح به طور همزمان نمازگزاران دو مسجد در شهر کرایست چرچ را به رگبار بستند. پلیس نیوزیلند در گزارش اولیه خود ضمن تأیید این جنایت هولناک اعلام کرد که در این حادثه دستکم ۴۹ نفر کشته و ده‌ها نفر از نمازگزاران زخمی شدند. شاهدان عینی می‌گویند مهاجمان سفیدپوست بودند و جلیقه ضدگلوله به تن داشتند. به گفته پلیس تاکنون ۳ مرد و یک زن در رابطه با این حمله مرگبار تروریستی به دو مسجد بازداشت شده‌اند.

بنا به گزارش رسانه‌های نیوزیلند، یکی از مهاجمان اصلی این حادثه پیش از اجرای این حمله تروریستی، با انتشار ویدئویی در شبکه اجتماعی فیسبوک، انگیزه خود را از حمله مسلحانه به نمازگزاران مسجد النور (یکی از مساجد هدف‌قرارگرفته‌شده) در شهر کرایست کرچ، «مقابله با مهاجرت مسلمانان» اعلام کرده است. این فرد در این ویدئو خود را «برنتون تارانت» ۲۸ ساله، اصالتا اهل استرالیا و یک «سفید پوست معمولی» معرفی کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه