English

چه کسی رقیب ترامپ در انتخابات آمریکا می شود

رقیب ترامپ در انتخابات آتی چه کسی خواهد بود.

چه کسی رقیب ترامپ در انتخابات آمریکا می شود

به گزارش خبرگزاری موج، آنچه امروز در صحنه رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها در ایالات متحده آمریکا می‌گذرد، نشانه‌ای از رعب و وحشتی است که حضور «دونالد ترامپ» در منصب ریاست جمهوری آمریکا در صفوف رقیبان وی ایجاد کرده است.

صرف نظر از این که حضور ترامپ در سمت ریاست جمهوری تا حدودی در ایجاد نوعی احساس اعتماد به نفس کاذب پیرامون نامزدی در انتخابات مؤثر بوده و شخصیت‌های گوناگونی را برای حضور در عرصه رقابت‌ها وسوسه کرده، اما چشم‌انداز حضور یک دوره دیگر دلال نیویورکی در رأس قدرت دستگاه اجرایی ایالات متحده سبب شده تا دموکرات‌ها با تمام توان خود به عرصه انتخابات لشگرکشی کنند.

در این میان منتهی‌الیه چپ در حزب دموکرات در واکنش به ظهور ترامپ در حال سر بر کشیدن است. تجربه انتخابات مجلس نمایندگان و کنگره در سال ۲۰۱۸ ثابت کرد که شاید برای اولین بار کهنه‌کاران حزب دموکرات در مقابل هم حزبی‌های جوان، پر شور و اغلب با تمایلات چپ گرایانه تسلیم شوند.

نمونه چنین تحولی را می‌توان در راهیابی «الکساندریا اوکازیو کورتز» (AOC) جوان‌ترین نماینده در مجلس نمایندگان آمریکا دید که با ۲۹ سال سن یکی از قدیمی‌ترین نمایندگان حزب دموکرات در رقابت‌های درونی این حزب در ایالت نیویورک را مغلوب کرد و حالا بسیاری از تحلیلگران از وی به عنوان یکی از رهبران آینده آمریکا نام می‌برند.

در قدم اول برای شناخت جوخه دموکرات برای انتخابات سال ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا شاید بد نباشد که به دلایل روی کار آمدن ترامپ و برتری اعجاب‌انگیز وی بر هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۱۶ بپردازیم.

در این باره تاکنون سخنان فراوانی گفته شده اما اگر بخواهیم در یک جمله دلیل این انتخاب را خلاصه کنیم به این نکته می‌رسیم که خشم مردم آمریکا از نظام فاسد حاکم بر سیاست این کشور بود که ترامپ را به این جایگاه رساند.

ترامپ توانست با استفاده از موج ملی‌گرایی در آمریکا، نفرت از کارتل‌های بزرگ سرمایه‌داری و مخالفت با صرف مالیات آمریکایی‌ها برای جنگ در خارج از مرزها به این سمت برسد.

جالب اینجاست که در همین انتخابات هیلاری کلینتون تبدیل به نمادی از نظام بانکداری فاسد و طبقه حاکم در واشنگتن شده بود که تنها سرنوشت ابر سرمایه داران در شهرهایی همچون نیویورک برایش مهم است. شهرهایی که در کنار رکود حاکم بر مناطق حومه‌ای در اوج قدرت و رفاه به سر می‌برند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه