English

محورهای اصلی نشست اعراب-اتحادیه اروپا

روز یکشنبه(5 اسفندماه)، مصر میزبانی نشستی را با حضور سران دولت ها، مقام های حکومتی و نمایندگانی از کشورهای عضو اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا، برعهده خواهد داشت. دستورکار اصلی این نشست، مهاجرت غیرقانون و مساله پناهجویان خواهد بود.

محورهای اصلی نشست اعراب-اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از عرب نیوز، روز یکشنبه(5 اسفندماه)، مصر میزبانی نشستی را با حضور سران دولت ها، مقام های حکومتی و نمایندگانی از کشورهای عضو اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا، برعهده خواهد داشت. از جمله مقام های حاضر در این نشست می توان به آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، رئیس جمهور قبرس نیکوس آناستاسیادس و پادشاه بحرین اشاره کرد.

در بحبوحه منازعات یمن، سوریه، لیبی، عراق، افغانستان و فلسطین، دستور کار اصلی این نشست متمرکز بر موضوع مهاجرت غیرقانونی و مساله پناهجویان خواهد بود. بنابر گزارش آژانس گارد ساحلی و مرزی اروپا، 19.5 میلیون نفر در سطح جهان به اجبار، خانه و کاشانه خود را ترک کرده اند. سوری ها بزرگترین جمعیت مهاجر را در خاک اروپا به خود اختصاص داده اند. اتباع اریتره و افغانستان در رتبه های بعدی قرار دارند. 

بنا بر آمارهای غیر رسمی، سوری ها بزرگترین جمعیت مهاجر را در جهان عرب نیز تشکیل می دهند. یمنی ها، لیبیایی ها و سودانی ها در رتبه های بعدی قرار دارند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه