English

توافق روسای جمهور آمریکا و کلمبیا

رئیس جمهوری آمریکا از رئیس جمهوری کلمبیا در کاخ سفید استقبال کرد.

توافق روسای جمهور آمریکا و کلمبیا

به گزارش خبرگزاری موج، ایوان دوکو  به واشنگتن سفر کرد که این اقدام می‌تواند برای رهبران این دو کشور فرصتی را برای مقابله با بحران ونزوئلا و نرخ هشداردهنده تجارت کوکائین به همراه داشته باشد. در جریان این دیدار دونالد ترامپ گفت: ونزوئلا جایی که معترضان تاکید دارند نیکولاس مادورو ، رئیس جمهوری این کشور باید کناره گیری کند، موضوع اصلی روز محسوب می‌شود.

ترامپ در پاسخ به این سوال که در خصوص رفع بحران ونزوئلا آیا احتمال استفاده از گزینه نظامی را مدنظر دارد یا خیر، گفت: من تمامی گزینه‌ها را بررسی خواهم کرد.

وی افزود: ارتش آمریکا در سراسر جهان مبارزه می‌کند اما ونزوئلا یک مشکل بزرگ در بخش آمریکای لاتین محسوب می‌شود. ترامپ در ادامه تاکید کرد: ونزوئلا در حال حاضر در آشوب به سر می‌برد. در جریان این آشوب با مردم ونزوئلا رفتار بدی صورت می‌گیرد و این مساله بسیار ناراحت‌کننده‌ای است که ما شاهد آن هستیم. ما در سراسر جهان مبارزه می‌کنیم اما بسیار ناراحت‌کننده است که شاهد اتفاق‌هایی در نزدیکی کشور خودمان هستیم.

ایوان دوکو نیز در جریان این دیدار از جامعه جهانی خواست تا فشارها بر نیکولاس مادورو را افزایش دهند و تاکید کرد: مادورو نمی‌تواند برای همیشه در راس قدرت باقی بماند.

وی افزود: به نظر من روزهای این دیکتاتوری رو به پایان است و ما باید به همکاری در خصوص این مساله ادامه دهیم. رئیس جمهوری گوآیدو که فرد مناسب برای رهبری این گذار قدرت در ونزوئلا است، از حمایت قاطعانه‌ای برخوردار است و ما نیز باید حمایت خود از او را افزایش دهیم.

روسای جمهور آمریکا و کلمبیا به صورت مشترک اقدام نیکولاس مادورو برای دسترسی به محموله‌های بزرگ مواد غذایی را محکوم کردند.

ترامپ گفت: ما تلاش می‌کنیم تا به مردم ونزوئلا که در قحطی به سر می‌برند مواد غذایی برسانیم. شما مردمی دارید که در قحطی به سر می‌برند. این نشان می‌دهد که روی کار آمدن یک دولت نادرست و اشتباه چه پیامدهایی می‌تواند داشته باشد. متاسفانه ونزوئلا دولت نادرستی در راس کار دارد و اتفاق‌های بدی برای مردم این کشور رخ می‌دهد.

این دو رئیس جمهوری علاوه بر موضوع ونزوئلا بر مساله نرخ هشداردهنده تولید کوکائین که به سطح بی‌سابقه‌ای در کلمبیا رسیده نیز پرداختند. افزایش تولید کوکائین منجر به افزایش استفاده از این ماده مخدر، اعتیاد و مرگ و میرها به خاطر مصرف بیش از حد در آمریکا شده است.

ترامپ گفت: ما با یکدیگر همکاری می‌کنیم تا اینکه کلمبیا بتواند تولید این ماده مخدر را سرکوب کند.

دوکو ضمن دفاع از سابقه کاری خود گفت: کلمبیا در چهار ماه نخست روی کار آمدن دولت من نسبت به دولت‌های قبلی تولید کوکائین را بیش از پیش سرکوب کرده است. ما یک هدف داریم و متعهد شده‌ایم تا به آن هدف برسیم چرا که وظیفه اخلاقی ما این است که کلمبیا را از مواد مخدر غیرقانونی و همچنین قاچاق مواد مخدر آزاد و رها کند.

پس از این دیدار روسای جمهوری آمریکا و کلمبیا بیانیه مشترکی منتشر و تاکید کردند که این دو کشور قصد دارند با یکدیگر برای حل بحران سیاسی کنونی در ونزوئلا و تامین کمک‌های بشردوستانه برای این کشور لاتین همکاری کنند.

دوکو قرار است در جریان سفر به واشنگتن با اعضای کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و کوین مک کارتی رهبر اقلیت این مجلس دیدار کند.

سفر دوکو به آمریکا تا روز شنبه ادامه خواهد داشت و در جریان آن وی با میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا دیدار خواهد کرد و بازدیدی از بانک جهانی و اتاق بازرگانی آمریکا خواهد داشت. ایوان دوکو اظهار کرد: ظرف روزهای آینده در بوگوتا میزبان گروه لیما خواهیم بود و تمام کشورهای نیمه کره غربی زمین به طور قوی از گذار در ونزوئلا حمایت خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه