English

ایران نگرانی های موشکی اروپا را رد کرد

ایران نگرانی های اخیر اروپا در مورد برنامه موشکی خود را رد کرده و آن را غیر سازنده خطاب کرده است. نگرانی اروپا در شرایطی مطرح می شود که از یک سو قصد دارد تا از ایران در برابر تحریم های آمریکا محافظت کند و از سوی دیگر، می خواهد سیاست های منطقه ایران را کنترل کند.

ایران نگرانی های موشکی اروپا را رد کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، روز سه شنبه(16 بهمن ماه)، ایران نگرانی های اتحادیه اروپا در مورد آزمایش موشک های بالستیک و نقض حقوق بشر توسط تهران را رد و آن را "غیرسازنده" خطاب کرد. نگرانی اروپا در شرایطی مطرح می شود که از یک سو قصد دارد تا از ایران در برابر تحریم های آمریکا محافظت کند و از سوی دیگر، می خواهد سیاست های منطقه ایران را کنترل کند. 

اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرده بود عمیقا نسبت به آزمایش موشک های بالستیک توسط ایران نگران است و از تهران می خواهد سریعا این روند را متوقف سازد. به عقیده اروپا، آزمایش های موشکی ایران، بی اعتمادی سیاسی را تقویت می کند و منطقه را به سمت ناامنی سوق می دهد. وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده است: برنامه موشکی ایران ماهیتی "دفاعی و بازدارنده" دارد و تهران در مورد برنامه موشکی خود با هیچ کشور خارجی مذاکره نمی کند.

وزارت خارجه ایران در بیانیه ای گفته است:"تهدیدهای روشن و واضح علیه جهوری اسلامی ایران سازنده، کارگشا و کمک کننده نیست و نمی تواند در راستای امنیت منطقه ای و منافع واقعی اروپا هم باشد". 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی