English

تاکید می برای تاریخ تعیین شده برای خروج از اتحادیه اروپا

نخست‌وزیر بریتانیا می‌گوید کماکان مصمم است که کشورش در تاریخ تعیین شده از اتحادیه اروپا خارج شود و تأخیری در این امر رخ نخواهد داد.

تاکید می برای تاریخ تعیین شده برای خروج از اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری موج، ترزا می در مقاله‌ای که در روزنامه ساندی تلگراف منتشر کرد، نوشته است که او با مأموریتی تازه، ایده‌هایی جدید و عزمی راسخ برای مذاکرات، به بروکسل باز می‌گردد. یکی از اختلافات اصلی میان بریتانیا و اتحادیه اروپا بر سر بریگزیت، چگونگی مدیریت مرزهای زمینی بریتانیا با ایرلند است. بریتانیا می‌گوید که به دلایل سیاسی با ایجاد مرز فیزیکی در این منطقه مخالف است.

در توافق فعلی آمده که برای جلوگیری از ایجاد مرز بین ایرلند شمالی که بخشی از بریتانیا محسوب می‌شود و جمهوری ایرلند، به شکل موقت، بریتانیا در اتحادیه گمرکی اروپا باقی می‌ماند و اجازه نخواهد داشت تا با کشورهای دیگر، قرارداد تجارت آزاد امضا کند.

بر اساس این توافق، این وضعیت تا زمان رسیدن به یک پیمان تجاری جامع با اتحادیه اروپا ادامه خواهد داشت. این ابتکار عمل با مخالفت گروهی روبه‌رو است که هوادار خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند.

درخواست‌ها برای یافتن یک راه حل جایگزین، روز سه‌شنبه هفته گذشته با رأی مثبت نمایندگان پارلمان بریتانیا روبه‌رو شد که پیشتر با رأی خود، توافق دولت کشورشان را برای خروج از اتحادیه اروپا رد کردند. می نوشته است که یک راه‌حل جایگزین به معنای زیر پا گذاشتن پیمان صلح سال ۹۸ نیست.

می، تاکید کرده که زمان خروج کشورش از اتحادیه اروپا تغییری نخواهد کرد و او مأموریت بریگزیت را سر وقت انجام خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه