English

گوآیدو برای چین شاخه زیتون فرستاد

خوان گوآیدو در پیامی به چین اعلام کرده است که به تمامی قرار دادهای تجاری ونزوئلا با چین احترام می گذارد. وی خواستار گفتگوهای سازنده با چین نیز شده است. گوآیدو حفظ روابط با چین را عامل مهمی برای توسعه اقتصادی و آینده ونزوئلا ارزیابی کرده است.

گوآیدو برای چین شاخه زیتون فرستاد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، خوان گوآیدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا به چین اطمینان داده است که به قراردادهای تجاری پکن با ونزوئلا احترام می گذارد و آماده است با چین هر چه زودتر گفتگو کند.

روز شنبه(13 بهمن ماه)، وبگاه چینی سوث چاینا مورنینگ پست دیدگاه خوان گوآیدو را منتشر کرد و به نظر می رسد این اقدام گوآیدو جهت پاسخگویی به گمانه زنی هایی است که آیا گوآیدو روابط ونزوئلا با یکی از نزدیکترین متحدان این کشور یعنی چین را قطع خواهد کرد یا خیر. 

مادورو در سپتامبر سال 2018 به چین سفر کرده بود در جریان سفر خود، قراردادهایی در زمینه انرژی و استخراج طلا با طرف چینی به امضا رسانده بود. وی به دنبال جلب حمایت پکن از کشور خود بوده که درگیر بحران های شدید اقتصادی و سیاسی است.

گوآیدو گفته است:"حمایت چین از ما برای اقتصاد و آینده توسعه کشورمان بسیار لازم و ضرور است. ما حاضریم تا روابط و گفتگوهای سازنده خود با چین را هر چه سریع تر آغاز کنیم". 

گوآیدو در جریان تظاهرات هفته قبل معترضان در کاراکاس، خود را رئیس جمهور ونزوئلا خواند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه