English

امضای توافقنامه استراتژیک اقتصادی میان ایران و سوریه

در جریان سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران به سوریه در روز دوشنبه(8 بهمن ماه)، دو طرف 11 موافقت نامه و یادداشت تفاهم امضا کردند که از آن جمله می توان به همکاری استراتژیک اقتصادی ایران و سوریه اشاره کرد.

امضای توافقنامه استراتژیک اقتصادی میان ایران و سوریه

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز دوشنبه(8 بهمن ماه)، ایران و سوریه، 11 موافقتنامه و یادداشت تفاهم امضا کردند که از آن جمله می توان به همکاری استراتژیک اقتصادی ایران و سوریه، با هدف تقویت همکاری میان دمشق و تهران اشاره کرد. ایران از جمله کشورهایی بوده است که در جریان جنگ داخلی سوریه، از دولت این کشور در نبرد علیه افراط گرایان حمایت کرده است.

خبرگزاری رسمی دولت سوریه سانا اعلام کرده است: توافقنامه های به امضا رسیده، حوزه های متنوعی از اقتصاد، فرهنگ، آموزش، زیرساخت ها، سرمایه گذاری و مسکن را شامل می شوند. این موافقت نامه ها در جریان سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران به دمشق به امضا رسیده اند. نخست وزیر سوریه عماد خمیس گفته است:"این دیدار و امضای موافتنامه ها با ایران، پیامی به جهان در مورد حقیقت و عمق همکاری های ایران و سوریه است". خمیس اشاره کرد که سعی بر آن است تا موانع اداری و حقوقی برای شرکت های ایرانی که قصد سرمایه گذاری و مشارکت در بازسازی سوریه را دارند تا جای ممکن به حداقل برسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه