English

رشد فساد آمریکا در دوره ترامپ

سازمان شفافیت بین المللی در گزارشی از سقوط جایگاه آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ در رده بندی جهانی شاخص فساد خبر داده است. آمریکا در سال 2018، با کسب نمره 71 از 100، برای اولین بار از سال 2011، از جمع 20 کشوری که کمترین فساد را دارند خارج شده است.

رشد فساد آمریکا در دوره ترامپ

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان شفافیت بین المللی روز سه شنبه(9 بهمن ماه) اعلام کرد ایالات متحده آمریکا در سال 2018 از نظر شاخص فساد رشد داشته و دیگر جزو 20 کشور اول که از فساد کم برخوردار هستند نیست. آمریکا با از دست دادن 4 امتیاز، امتیاز 71 از 100 را کسب کرد و برای اولین بار از سال 2011، از لیست 20 کشوری که کمترین فساد را دارند خارج شد.

سازمان شفافیت بین المللی گفته است: این وضعیت در شرایطی ایجاد می شود که نهادهای ناظر ایالات متحده آمریکا در دوره ترامپ در حال تضعیفند و آمریکا شاهد کمرنگ شدن هنجارهای اخلاقی در بالاترین سطوح قدرت است. سال دوم ریاست جمهوری ترامپ سالی اکنده از تنش و جنجال بود. از ادعاهای ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه گرفته تا حمایت ترامپ از انتصاب نامزد مورد حمایت خود برای پست دادگاه عالی آمریکا که متهم به جرایم جنسی است، همه و همه حاکی از سالی پرتنش برای آمریکا و رئیس جمهور آن دونالد ترامپ بوده است.

سازمان شفافیت بین المللی هر سال با بررسی برخی شاخص ها، 180 کشور را بر اساس فساد بخش دولتی رده بندی می کند. در این رده بندی، نمره 0 به معنای حد بالای فساد و 100 به معنای دارا بودن ساختاری عاری از فساد تلقی می گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه