English

پلیس مصر ۲۴ نفر را بازداشت کرد

آسوشیتدپرس از بازداشت 24 نفر از معترضان به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در نزدیکی اهرام جیزه توسط پلیس مصر خبر داده اند.

پلیس مصر 24 نفر را بازداشت کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، مقام های امنیتی مصر اعلام کرده اند پلیس مصر 24 نفر را که به تخریب ساخت و ساز های غیر مجاز در نزدیکی اهرام جیزه اعتراض داشتند دستگیر کرده است. این مقام ها گفته اند که روز دوشنبه(1 بهمن ماه)، پلیس برای متفرق کردن جمعیتی که به تخریب ساخت و سازها و بناهای غیر مجاز در حوالی اهرام جیزه اعتراض داشتند به سمت آن ها گاز اشک آور شلیک کرده و بین دو طرف درگیری بوجود آمده است. گزارش ها حاکی از آن هستند که تاکنون 24 نفر در این رابطه بازداشت شده اند.

این مقام ها به شرط ناشناس ماندن، این اطلاعات را به خبرگزاری ها و خبرنگاران داده اند. این خشونت ها پس از آن انجام می شوند که بر طبق یک اعلامیه دولتی، یک شرکت خصوصی از این به بعد عهده دار اداره بناهای تاریخی از جمله اهرام جیزه و مجسمه ابولهول خواهد بود. این بناها سالانه میلیون ها نفر را از سرتاسر جهان میزبانی می کنند.

بسیاری از مردمی که در بناهای غیر مجاز و در حوالی این مکان های تاریخی در روستا زندگی می کنند، با فروش سوغاتی به توریست ها و فراهم کردن تجربه اسب سواری برایشان امرار معاش می کنند. توریست ها در موارد متعددی از اینکه توسط این افراد آزار دیده و یا آن ها کلاه سرشان گذاشته اند شکایت داشته اند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه