English

زمان جلسه دوم دادگاه مرضیه هاشمی مشخص شد

دومین جلسه دادگاه آمریکایی برای پیگیری پرونده مرضیه هاشمی چهارشنبه برگزار می‌شود.

زمان جلسه دوم دادگاه مرضیه هاشمی مشخص شد

به گزارش خبرگزاری موج، دومین جلسه دادگاه مرضیه هاشمی در حالی برگزار می‌شود که هیچ منبعی درباره روند بررسی پرونده وی اطلاعات دقیقی ارائه نمی‌کند و شرایط کنونی برای خانواده مرضیه هاشمی دشوار است. مرضیه هاشمی در دومین تماس تلفنی با دخترش سارا نیز از این که تصمیمی برای آزادی او گرفته شده یا خیر، اطلاعی نداشته است. فرزندان هاشمی از اینکه برخلاف حق قانونی همه زندانیان، مرضیه هاشمی نمی‌تواند با خانواده‌اش به صورت تلفنی هم صحبت کند و مسؤولان زندان این حق اولیه را نیز از او سلب کرده‌اند، بسیار ناراحتند.

مجری، خبرنگار و مستندساز آمریکایی الاصل شبکه‌ پرس تی‌وی روز یکشنبه ۱۳ ژانویه (۲۳ دی ماه) بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه «سنت لوئیس» این کشور بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا «اف‌ بی‌ آی» در واشنگتن دی سی منتقل شد.

او برای دیدار با خانواده‌اش به آمریکا سفر کرده بود و بازداشت غیرقانونی‌اش به نهمین روز خود رسیده است.

قاضی اولین دادگاه هاشمی که روز جمعه ۱۸ ژانویه (۲۸ دی‌ماه) تشکیل شد، اذعان کرده است که مرضیه هاشمی هیچ جرمی مرتکب نشده و در یک پرونده نامشخص صرفا به عنوان آنچه اصطلاحا «شاهد کلیدی» مطرح می‌شود، بازداشت شده است. با این وجود هنوز زمانی برای آزادی وی مشخص نشده است.

در همین حال، روز گذشته، جمعی از دوستان و خانواده مرضیه هاشمی با نوشتن پیامی، بر لزوم آزادی هر چه سریع‌تر این مجری، خبرنگار شبکه پرس تی وی از زندان که چند روز قبل توسط پلیس آمریکا بازداشت شده بود، تاکید کردند.

در این پیام صراحتا خواسته شده حالا که دادگاه آمریکایی نیز روز جمعه بر عدم اتهام هاشمی به هرگونه جرمی صحه گذاشته است، هیچ دلیلی برای تداوم بازداشت او وجود ندارد و دادگاه مکلف است شرایط آزادی او را در اسرع وقت فراهم و در مواقع لزوم او را برای ادای شهادت احضار کند. در این پیام آمده است:

«با توجه به اطلاعات جدیدی که در حکم صادره از سوی قاضی دادگاه ایالتی ایالت کالیفرنیای آمریکا آمده، به صراحت اعلام شده است که هیچ جرمی متوجه خانم هاشمی نیست. وی همچنین با مقامات قضایی دادگاه نیز برای پیش بردن این پرونده همکاری های لازم را داشته و از آن‌جایی‌که او هیچ قصدی برای خروج از کشور آمریکا ندارد و تنها به عنوان «شاهد مطلع» دستگیر شده است، بنابراین دیگر نیازی به زندانی بودن وی وجود ندارد. ما درخواست داریم که خانم هاشمی در اسرع وقت از زندان آزاد شوند و این اجازه به وی داده شود تا همانند دیگر شاهدان و تحت شرایطی که توسط قاضی تعریف شده، شهادت خود را ادا کند.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه