English

نیروهای امنیتی مصر ۱۴ شبه نظامی را در سینا کشتند

نیروهای امنیتی مصر در جریان عملیاتی در بخش شمالی شبه جزیره سینا، 14 شبه نظامی را کشتند. حدود یک تن مواد منفجره نیز توسط این نیروها کشف شده است.

نیروهای امنیتی مصر  14 شبه نظامی را در سینا کشتند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، نیروهای امنیتی مصر از کشتن 14 شبه نظامی و کشف حدود 1 تن مواد منفجره در جریان عملیاتی در بخش شمالی شبه جزیره سینا خبر دادند. نیروهای امنیتی مصر اعلام کرده اند تهاجم آن ها، درگیری با افراط گرایان در مناطق صحرایی خارج از شهر العریش را شامل شده است. در جریان این درگیری ها، حدود 1 تن مواد منفجره نیز از شبه نظامیان کشف شده است. ظاهرا آن ها قصد داشته اند تا بمب های کنار جاده ای را نیز در مناطق میان العریش و شهرهای رفح و شیخ زوید کار بگذارند. 

ارتش مصر سال هاست که در حال نبرد با شبه نظامیان افراط گرا در شمال شبه جزیره سیناست. داعش نیز هم اکنون حضور فعالی در این منطقه دارد. ورود خبرنگاران، دیپلمات ها، و ناظران بین المللی، به این منطقه بسیار محدود است. از این رو، اطلاعات مخابره شده از این منطقه به طور مستقل قابل تایید نیستند. 

فعالیت های افراط گرایانه در شما صحرای سینا مصر از زمان ناآرامی های سیاسی برخاسته از برکناری حسنی مبارک(رئیس جمهور اسبق مصر) و آغاز جنگ داخلی سوریه(در سال 2011)، تشدید شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه