English

یکی از فرماندهان القاعده در لیبی کشته شد

یکی از فرماندهان القاعده در لیبی با نام "ابوطلحه الیبی"، در عملیات نیروهای امنیتی این کشور در نزدیکی شهر سبها جان خود را از دست داد. نام این فرد "ابوطلحه الیبی" ذکر شده است.

یکی از فرماندهان القاعده در لیبی کشته شد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از عرب نیوز، ارتش ملی لیبی روز جمعه(28 دی ماه) اعلام کرد: یک رهبر القاعده که با نام "ابوطلحه الیبی" شناخته می شده در جریان عملیاتی در نزدیکی سبها در جنوب لیبی، کشته شده است.

العربیه گزارش داده است که "ابوطلحه الیبی"، صبح روز جمعه پس از حمله نیروهای امنیتی لیبی به یک خانه که وی و دیگر مردان مسلح در آن حضور داشتند جان خود را از دست داده است. این خانه در نزدیکی شهر سبها در جنوب لیبی قرار داشته است. 

"احمد مسماری" سخنگوی ارتش ملی لیبی اعلام کرد: دو شبه نظامی دیگر نیز که یکی از آن ها مصری بوده هم در این عملیات کشته شده اند. ابوطلحه سال 1996، به دلیل تلاش برای ترور سرهنگ معمرقذافی، توسط سرویس امنیتی لیبی بازداشت شده بود. 

"ابوطلحه الیبی" سال 2013 به سوریه رفت و در آنجا رهبری گروهی از سورشیان خارجی را بر عهده گرفت که با دولت سوریه می جنگیدند. وی به دیگر افراط گرایان، برای تاسیس "جبهه النصره" کمک کرد. ابوطلحه سال 2014 به لیبی بازگشت. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه