English

یک مقام آمریکایی اعلام کرد:

آمریکا نیات چین در مورد تایوان را با دقت رصد می کند

یک مقام اطلاعاتی امنیتی آمریکا اعلام کرده است که این کشور با دقت، تحرکات و نیات چین در مورد تایوان را رصد می کند.

آمریکا نیات چین در مورد تایوان را با دقت رصد می کند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، یک مقام اطلاعی امنیتی ایالات متحده آمریکا که به شرط ناشناس بودن سخن گفته است اعلام کرده که واشنگتن همزمان با افزایش قدرت نظامی چین، مقاصد و تحرکات این کشور در مورد تایوان را با دقت رصد می کند. ایالات متحده نگران است که شاید چین بخواهد با استفاده از قدرت نظامی و زور، تایوان را به خاک خود الحاق کند.

این مقام آمریکایی هیچ پیش بینی از اینکه چین بخواهد به زور علیه تایوان متوسل شود مطرح نکرد با این حال گفت این موضوع، یکی از دغدغه ها و نگرانی های جدی است. این موضوع زمانی بیش از پیش نگران کننده می شود که ارتش آزادی بخش چین توانایی خود را ارتقا داده و مدرنیزاسیون را در ساختار خود به اجرا گذاشته است.

مسئله تایوان تنها یکی از محورهای اصطکاک میان چین و آمریکا تلقی می شود. جنگ تجاری میان دو کشور، تحریم های آمریکا علیه ارتش چین، و حضور نظامی رو به رشد چین در دریای چین جنوبی از جمله دیگر محورهای اصطکاک و تنش میان چین و امریکا هستند.

مقام های ارتش آزادی بخش چین در گفتگو و ملاقات های خود با مقامات پنتاگون بارها و بارها اعلام کرده اند که مسئله تایوان، به شدت برای چین حساس و مهم است.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه