English

آمار تکان دهنده از آزار جنسی کارمندان سازمان ملل متحد

بر اساس جدید ترین نظر سنجی انجام شده از کارمندان سازمان ملل متحد، یک سوم از کارمندان این نهاد اعلام کرده اند در 2 سال اخیر هدف آزار جنسی قرار گرفته اند.

آمار تکان دهنده از آزار جنسی کارمندان سازمان ملل متحد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، روز سه شنبه(25 دی ماه) سازمان ملل متحد در جریان گزارشی اعلام کرد یک سوم کارمندان و پیمانکاران این نهاد در دو سال اخیر هدف آزار جنسی بوده اند. سازمان ملل در جریان یک نظر سنجی از بیش از 30 هزار کارمند خود از آزار جنسی قریب به یک سوم از کارمندانش در دو سال اخیر خبر داد. 

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در این رابطه گفت:"این آمار دو نکته را به من گوشزد می کند، اول، هنوز راه درازی در پیش داریم تا بتوانیم کامل و شفاف راجع به آزار جنسی بحث کنیم و دوم، نوعی حس بی اعتمادی، انفعال و فقدان پاسخگویی در رابطه با مساله آزار جنسی وجود دارد". یافته های این نظرسنجی در بحبوحه ی کمپین می تو/ME TOO ارائه می شوند که به تجربیات افراد از آزار و تجاوز جنسی اختصاص دارد. 

بنا بر گزارش سازمان ملل متحد، 21.7 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که مخاطب داستان ها یا لطیفه های جنسی بوده اند، 14.2 درصد مخطب اظهارات جنسی در مورد ظاهر، بدن یا فعالیت های جنسیئ بوده اند، 13 درصد نیز هدف تلاش برای صحبت راجع به مسائل جنسی بوده اند.10.9 درصد هدف زبان بدن یا ژست های جنسی بوده اند که به نحوی ان ها را آزرده خاطر ساخته و  10.1 درصد هم به نحوی لمس شده اند که موجب احساس ناخوشایند در آن ها شده است.  

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، اغلب آزارهای جنسی در محیط کار اتفاق افتاده و از هر 3 نفر عامل آزار جنسی، 2 نفر مرد بوده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه