English

دخالت آشکار آمریکا در امور داخلی ونزوئلا

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار کرد، در تماسی تلفنی با رهبر اپوزیسیون ونزوئلا گفت‌وگو کرده است.

دخالت آشکار آمریکا در امور داخلی ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری موج، این گفتگو از جانب مایک پنس ، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به خوان گوآیدو ، رئیس مجلس ملی تحت کنترل مخالفین دولت ونزوئلا برای ابراز حمایت واشنگتن از این مجلس به عنوان تنها نهاد دموکراتیک مشروع در این کشور بود.

به‌ دنبال انتخابات سال گذشته، مجلس ونزوئلا روز سه‌شنبه رسما نیکولاس مادورو ، رئیس‌جمهوری ونزوئلا را غاصب دانست و دونالد ترامپ، قصد دارد تا گوآیدو را به عنوان رئیس‌جمهوری مشروع ونزوئلا در نظر بگیرد.

دولت ترامپ همچنین دور جدیدی از تحریم‌های اقتصادی علیه ونزوئلا برای فشار وارد آوردن بر مادورو را مدنظر دارد. دور دوم ریاست مادورو دهم ژانویه آغاز شده است. او با انتقادات بسیاری روبروست مبنی بر اینکه رهبری او "غیر مشروع" است.

هفته گذشته گوآیدو گفت در صورت حمایت ارتش مایل است تا جایگزین مادورو شود. بسیاری از مقام‌های دولتی معتقدند که او باید به اتهام خیانت بازداشت شود و روز یکشنبه هم او مدت کوتاهی توسط عوامل اطلاعاتی بازداشت شد. یک مقام کاخ سفید می‌گوید، مایک پنس در تماس با رهبر اپوزیسیون کاراکاس "از رهبری شجاعانه او پس از بازداشت و رعب و وحشتش" در اوایل هفته تقدیر کرد.   

این مقام تاکید کرد: معاون رئیس‌جمهوری آمریکا قاطعا تاکید کرد هدف بلندمدت ایالات متحده و تمام کشورهای دوستدار آزادی، احیای دموکراسی در ونزوئلا از طریق انتخابات آزاد و منصفانه و پایان بحران‌های بی‌سابقه انسانی و اقتصادی در این کشور است که زمانی مهد ثروتمند بولیوار بود. مایک پنس، آقای گوآیدو را ترغیب کرد تا در میان گروه‌های سیاسی وحدت ایجاد کند و بر تداوم حمایت ایالات متحده تا زمان احیای دموکراسی متعهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه