English

عملیات تروریستی در کنیا:

مردان مسلح ۱۵ نفر را کشتند

مردان مسلح گروه تروریستی الشباب سومالی، به یک هتل و مجتمع اداری در نایروبی پایتخت کنیا حمله کرده و 15 نفر را به قتل رسانده اند.

مردان مسلح 15 نفر را کشتند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، روز سه شنبه(25 دی ماه)، مردان مسلح گروه الشباب سومالی به یک هتل و مجتمع اداری در پایتخت کنیا حمله کردند و 15 نفر را به قتل رساندند. 12 ساعت پس از آغاز حمله نیز باز هم صدای تیراندازی از نایروبی به گوش رسیده است که این موضوع ادعای دولت کنیا مبنی بر در کنترل بودن همه چیز را به چالش کشیده است. 

گزارش ها حاکی از آن هستند که 11 نفر از قربانیان حمله تروریستی کنیا اهل همین کشور بوده، 1 نفر آمریکایی و 1 نفر انگلیسی بوده اند. دو قربانی دیگر این حادثه مدارک شناسایی به همراه نداشته اند و مشخص نیست از اتباع کدام کشور هستند. وزارت خارجه آمریکا تایید کرده است که یکی از قربانیان حادثه، آمریکایی بوده است.

یکی از شاهدان این حادثه اعلام کرده است درب اصلی هتل منفجر شده بود و یک دست قطع شده در خیابان دیده می شد. کنیا اغلب هدف حملات تروریستی گروه  الشباب بوده است. این گروه در سال 2013، 67 نفر را در مرکز خرید وست گیت و در سال 2015، 150 دانشجو را در دانشگاه گاریسا کنیا به قتل رسانده بود. گروه الشباب همواره اعلام کرده که حملاتش به کنیا در اعتراض و تلافی حضور نظامیان کنیایی در خاک سومالی هستند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه