English

روزنامه حریت ترکیه خبر داد:

بازداشت قریب به ۲۰۰ نفر به جرم ارتباط با شبکه گولن

روزنامه حریت ترکیه از بازداشت قریب به 200 نفر به جرم ارتباط با شبکه فتح الله گولن خبر داد.

بازداشت قریب به 200 نفر به جرم ارتباط با شبکه گولن

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، روز سه شنبه(25 دی ماه) روزنامه حریت ترکیه از بازداشت 192 نفر به جرم ارتباط احتمالی با شبکه فتح الله گولن در این کشور خبر داد. این بازداشت ها پس از آن انجام می شوند که دولت ترکیه معتقد است فتح الله گولن، یکی از مخالفان اصلی اردوغان که در تبعید خودخواسته در خارج از ترکیه به سرمی برد، در کودتای سال 2016 ترکیه نقش اصلی را به عهده داشته است.

پلیس و نیروهای امنیتی ترکیه از سال 2016، پیگرد و بازداشت طرفداران گولن در داخل و خارج خاک این کشور را تشدید کرده اند. هفته گذشته قریب به 100 نظامی ترکیه ای در شهرهای استانبول و آدنا به جرم ارتباط با شبکه فتح الله گولن بازداشت شده بودند.

فتح الله گولن که از متحدان اسبق رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به شمار می رفت و از سال 1999 در تبعید خودخواسته در ایالات متحده آمریکا به سر می برد، هرگونه ارتباط با اقدامات مرتبط با کودتا و یا ایجاد ناامنی در این کشور را رد کرده است.

از سال 2016 تاکنون، 77 هزار نفر بازداشت شده و در انتظار محاکمه هستند و 150 هزار نظامی، کمک یار اجتماعی و غیره، یا اخراج شده اند و یا از کار معلق گشته اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه