English

عبدالمهدی با معاون دبیرکل ناتو دیدار کرد

نخست وزیر عراق با معاون دبیرکل ناتو دیدار و گفت‌وگو کرد.

عبدالمهدی با معاون دبیرکل ناتو دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری موج، عادل عبدالمهدی با جان مانزا، معاون عملیاتی دبیرکل ناتو و هیئت همراه وی دیدار کرد. در این دیدار قرار بر آن شد که ناتو ماموریت آموزش نیروهای عراقی را گسترش و به آنها مشاوره دهد. این موضوع به درخواست آمریکا صورت گرفته است. دو طرف در این دیدار درباره ماهیت، تعداد و کشورهای عضو این ائتلاف و اینکه کمک به عراق باید متناسب با شرایط محلی و منطقه‌ای باشد نیز بحث و تبادل نظر کردند.

در همین راستا عبدالمهدی اظهار کرد: نیروهای عراقی مهارت بالایی را از جنگ علیه داعش کسب کرده‌اند و قادر به حفاظت از کشور و گسترش امنیت داخلی هستند.

وی با اشاره به حمایت کشورهای عضو ناتو از عراق برای مقابله با عوامل تروریستی، خواستار تحکیم روابط کشورش با هیئت و کشورهای عضو ناتو شد.

در مقابل، مینزا نیز گفت: مأموریت ناتو در عراق شامل آموزش نیروهای عراق و تربیت مربیان می‌شود. ما آماده‌ فراهم کردن خواسته‌های نیروهای عراقی و تقویت همکاری خود با آنها هستیم.

طبق بیانیه دولت عراق، قرار است که نیروهای ناتو آموزش نیروهای عراقی و مشورت به آنها را بر عهده بگیرند. ازجمله ماموریت‌های نیروهای ناتو مشاوره به نیروهای عراقی در جریان خنثی سازی بمب هایی است که از داعش به جا مانده و منفجر نشده‌اند. طبق توافق صورت گرفته، این نیروها به مأموریت‌های جنگی اعزام نخواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه