English

انتخابات در کنگو:

فلیکس تشیسکدی، پیروز انتخابات ریاست جمهوری کنگو شد

کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری کنگو اعلام کرده است که "فلیکس تشیسکدی" رهبر اپوزیسیون کنگو، پیروز انتخابات ریاست جمهوری در این کشور شده است.

فلیکس تشیسکدی، پیروز انتخابات ریاست جمهوری کنگو شد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، صبح روز پنجشنبه(20 دی ماه) کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری کنگو اعلام کرد که فلیکس تشیسکدی رهبر اپوزیسیون کنگو، پیروز انتخابات شده است.

تشیسکدی بیش از 7 میلیون رای در انتخابات آورده است که قریب به 38 درصد کل آرا را شامل می شود. برخی ناظران خبر از آن داده اند که رئیس جمهور فعلی کنگو "جوزف کابیلا" تلاش کرده است تا با تشیسکدی دست به توافق و معامله بزند زیرا نامزد حزب حاکم امانوئل شادری با کسب بیش از 4 میلیون رای که 23 درصد کل آرا بوده است نتوانسته نتیجه انتخابات را به نفع خود رقم بزند. تشیسکدی فرزند یکی از رهبران قدیمی اپوزیسیون در کنگوست و اکنون وی به جایگاهی دست یافته که پدرش، مدت ها برای آن مبارزه کرده بود.

هنوز معلوم نیست که آیا دیگر رهبران مخالف مثل مارتین فایولو که 6 میلیون رای کسب کرده است نیز نتیجه انتخابات را خواهند پذیرفت یا خیر. فایولو پیش از این نسبت به تقلب و دستکاری آرا در انتخابات ریاست جمهوری کنگو هشدار داده بود. دادگاه قانون اساسی کنگو، 14 روز وقت دارد تا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را تایید کند. 

قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کنگو، نگرانی های بسیاری در مورد عواقب احتمالی اعلام نتایج این انتخابات وجود داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه