English

رهبر کره شمالی به چین سفر کرد

رهبر کره شمالی برای رایزنی با مقام های چینی وارد این کشور شد. این دیدار در راستای استراتژی "راه جدید" کره شمالی علیه ایالات متحده آمریکا ارزیابی می شود.

رهبر کره شمالی به چین سفر کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، رهبر کره شمالی "کیم جونگ اون" به دعوت "ژی جی پینگ" همتای چینی خود به چین سفر کرده است. این دیدار پس از آن انجام می شود که رهبر کره شمالی در اظهاراتی تهدید کرده بود که اگر آمریکا، به فشار و تحریم علیه کره شمالی خاتمه ندهد، این کشور "راه متفاوتی" را در پیش خواهد گرفت.

این دیدار که توسط رسانه های کره شمالی و چین هم تایید شده است، به احتمال زیاد منجر به دیدارهای هر چه بیشتر میان چین-کره شمالی و دور دوم گفتگوها با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به منظور پیگیری خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره، خواهد شد.  

"هری کازیانیس" مدیر مطالعات دفاعی در مرکز آمریکایی منافع ملی گفته است که: کیم جونگ اون سعی دارد از طریق رایزنی با مقام های چینی، این سیگنال را به آمریکایی ها بدهد که او انتخاب های دیگری هم غیر از آنچه واشینگتن و سئول پیشنهاد می کنند دارد.

به گفته رسانه دولتی کره شمالی، "ری سول جو" همسر کیم جونگ اون و مقام های ارشد کره شمالی از قبیل "کیم یونگ چُل" که مذاکره کننده ارشد کره شمالی است، رهبر این کشور را در سفر به کره جنوبی همراهی می کنند.

رسانه دولتی کره شمالی گزارش داده است که رهبر این کشور به گرمی مورد استقبال مقام های سیاسی، نظامی و دولتی چین قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه