English

دستور سوچی برای سرکوب ارتش آراکان

دولت میانمار از نیروهای مسلح خواست تا شبه نظامیان را به شدت سرکوب کند.

دستور سوچی برای سرکوب ارتش آراکان

به گزارش خبرگزاری موج، درگیری‌ها میان نیروهای دولت میانمار و ارتش آراکان  در استان راخین باعث آوارگی هزاران تن از مردم از اوایل دسامبر سال ۲۰۱۸ شده است.

زاو هتای، سخنگوی دولت میانمار گفت: آنگ سان سوچی ، رهبر دولت میانمار، وین مینت، رئیس جمهوری و دیگر اعضای کابینه این کشور با فرماندهان نظامی از جمله مین آنگ هلنگ، فرمانده ارتش میانمار، معاونش و فرمانده اطلاعات نظامی دیدار کرده و درباره امور خارجی و امنیت ملی به مذاکره پرداختند.

وی گفت: دفتر ریاست جمهوری این کشور به ارتش دستور داده است تا عملیاتی را برای سرکوب این تروریست‌ها آغاز کنند.

اگر چه آنگ سان سوچی بر اساس قانون اساسی نوشته شده توسط ارتش میانمار از ریاست جمهوری منع شده است اما وین مینت یک فرد وفادار به وی محسوب می‌شود. سوچی به عنوان رهبر دوفاکتو دولت مدنی میانمار تلقی می‌شود، در حالی که ارتش همچنان مسؤولیت امنیت را بر عهده دارد.

روز جمعه‌ گذشته همزمان با اینکه میانمار روز استقلال کشورش را جشن می‌گرفت، شورشیان ارتش آراکان در حملاتی به چهار پاسگاه پلیس جان ۱۳ افسر پلیس را گرفته و ۹ تن دیگر را زخمی کردند.

یکی از سخنگویان ارتش آراکان در خارج از میانمار گفت: حمله هفته‌ گذشته این گروه به نیروهای امنیتی در واکنش به حمله نظامی گسترده ارتش میانمار به استان راخین بوده که غیرنظامیان را در آن مورد هدف قرار داده بود.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد: به دنبال درگیری‌ها در ماه گذشته ۴۵۰۰ تن از مردم استان راخین پس از آواره شدن در مکان‌های عمومی پناه گرفته‌اند.

زاو هتای "ارتش آراکان" را یک سازمان تروریستی توصیف کرد و گفت: ارتش آراکان می‌تواند برای سال‌های آینده استان راخین را بی‌ثبات سازد و هشدار داد که مردم از این گروه تروریستی حمایت نکنند.

وی افزود: آیا مردم می‌خواهند شاهد سیکلی از خشونت‌های دهه‌های گذشته باشند؟ من می‌خواهم به مردم استان راخین بگویم افرادی که از ارتش آراکان حمایت می‌کنند، به خودشان فکر نکنند بلکه به نسل آینده‌شان بیندیشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه