English

اپوزیسیون سودان خواستار تظاهرات بیشتر علیه عمرالبشیر شد

گروه های اپوزیسیون سودانی در بیانیه ای خواستار گسترش اعتراضات علیه رئیس جمهور این کشور عمرالبشیر شدند.

اپوزیسیون سودان خواستار تظاهرات بیشتر علیه عمرالبشیر شد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از عرب نیوز، گروه های اپوزیسیون سودانی خواستار تظاهرات بیشتر علیه رئیس جمهور این کشور عمرالبشیر شدند. چهار گروه در بیانیه ای مشترک خواستار تظاهرات سرتاسری در روز جمعه و راهپیمایی در نزدیکی یکی از کاخ های ریاست جمهوری سودان در روز یکشنبه شدند. آن ها همچنین از مردم دعوت کردند تا در نزدیکی پارلمان این کشور نیز دست به تظاهرات بزنند. 

به نظر می رسد شرایط به گونه ای پیش رود که عمرالبشیر مجبور شود راهی برای بحران های جاری در کشورش بیابد. سودان در دو هفته ی اخیر صحنه تظاهرات خشونت بار خیابانی بوده است که شماری در نتیجه آن جان خود را از دست داده اند. محرک اولیه تظاهرات، وضعیت بد اقتصادی کشور و افزایش قیمت چشمگیر کالاهای اساسی بوده است. 

پیشتر عمرالبشیر در جلسه ای که با کارگران داشت اعلام کرد که خود وی هم در شروع زندگی و در جریان تعطیلات مدرسه، کارگری می کرده است. وی اضافه کرد که طعم فقر و رنج را چشیده است و با مردم که تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی قرار دارند همدردی می کند. عمرالبشیر افزود که دولت وی به توجه خود به کارگران ادامه خواهد داد و سعی می کند راهی برای حل مشکلات اقتصادی کشور بیابد. 

گروه های مخالف دولت و نهادهای حقوق بشری بر این باورند که در جریان ناآرامی های سودان، بیش از 40 نفر جان خود را تظاهرات خیابانی از دست داده اند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه