English

تحلیگران می گویند:

آمریکا خلع سلاح هسته ای کره شمالی را با مشکل مواجه کرده است

بنا بر اعتقاد کارشناسان، ایالات متحده با وقت کشی در روابط با کره شمالی، روند خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره را مختل کرده است.

آمریکا خلع سلاح هسته ای کره شمالی را با مشکل مواجه کرده است

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از راشا تودی، تحلیلگران در گفتگو با این رسانه گفته اند از آنجاییکه ایالات متحده آمریکا در مذکره با کره شمالی خود را طرف قابل اعتمادی نشان نداده است، پیونگ یانگ صراحتا اعلام کرده که سلاح های هسته ای خود را تا زمانی که قدم های عینی و عملی از سوی واشنگتن در گفتگو و رابطه با این کشور برداشته نشوند، تسلیم نخواهد کرد.

در حالیکه در ماه های اخیر، روابط دو کره رو به گرمی بوده است، با این حال، فرآیند خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره، به نوعی متوقف شده است. کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پیام خود به مناسبت سال نو میلادی هشدار داد که آمریکا باید از وقت کشی بپرهیزد و "قدم های اعتمادساز  و رفتار سازنده ای را در جواب به حسن نیت کره شمالی از خود نشان دهد".

کیم جونگ اون گفت: " از طرف دو کره شاهد بهبود روابط هستیم و می بینیم که آن ها جو حاکم بر شبه جزیره کره را به سمت مثبتی سوق داده اند. در مقابل،  ما این انتظار را داریم که شاهد لغو تحریم باشیم. امری که تاکنون محقق نشده است." اندرو لانگ" کارشناس مسائل چین در گفتگو با راشا تودی هشدار داده است که اگر رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ، در رفتار خود با کره شمالی مقابله به مثل نکند، رهبر این کشور کیم جونگ اون "راه جدیدی" را در پیش خواهد گرفت.  

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه