English

هیات عالیرتبه سیاسی ترکیه به روسیه سفر می کند

یک هیات عالی رتبه از کشور ترکیه به ریاست وزیر خارجه این کشور "مولود چاوش اوغلو" به منظور رایزنی در مورد سوریه به مسکو سفر می کند.

هیات عالیرتبه سیاسی ترکیه به روسیه سفر می کند

به گزارش خبرگزاری موج، یک هیأت بلندپایه ترک به ریاست "مولود چاوش اوغلو" وزیر خارجه ترکیه امروز(شنبه) به منظور رایزنی در مورد سوریه به مسکو سفر می کند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که "خلوصی آکار" وزیر دفاع و "هاکان فیدان" رئیس اطلاعات و "ابراهیم کالین" سخنگوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه این هیأت را همراهی می­‌کنند.

این نشست به دنبال ادامه فعالیت‌­های ترکیه برای تقویت مناطق نظامی خود در مرزهای سوریه و هشدارهای این کشور نسبت به حمله احتمالی علیه یگان­‌های کرد تحت حمایت آمریکا در منبج برگزار می­‌شود.

واشنگتن هفته گذشته از آغاز عملیات خروج نیروهای آمریکا از سوریه خبر داد که این موضوع باعث ناامیدی یگان­‌های کرد حمایت مردمی در سوریه شده است.

ارتش سوریه روز گذشته اعلام کرد که نیروهایش وارد منبج شده‌­اند.

اردوغان گفت: "ما با تجزیه سوریه مخالف بوده و هدفمان فقط خروج گروه‌­های تروریستی از این کشور است".

وی در ادامه به برنامه­‌هایی برای دیدار با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در شهر سوچی یا مسکو اشاره کرد.

آنکارا یگان­‌های حمایت مردمی کرد تحت حمایت آمریکا را در امتداد عناصر سرکش داخل ترکیه تحلیل می کند. این در حالی است که ترکیه خود از گروه­‌های مخالف سوری علیه نظام حاکم حمایت می‌­کند.

"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه روز گذشته گفت: "موضوع خروج آمریکا از سوریه در جریانه گفت‌وگو با هیات ترک مطرح خواهد شد".  

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی