English

هشدار وزیر خارجه روسیه:

جنگ میان روسیه و آمریکا منجر به فاجعه ی بشری خواهد شد

وزیر خارجه ی روسیه نسبت به وقوع جنگ هسته ای میان آمریکا و روسیه هشدار داد و اعلام کرد: یک چنین جنگی تبعات مرگباری برای بشریت خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راشا تودی، وزیر خارجه روسیه سرگی لاوروف در اظهاراتی گفت: بسیار بعید است که آمریکا یا روسیه به سمت جنگ هسته ای حرکت کنند زیرا آغاز یک چنین جنگی هیچ برنده ای نخواهد داشت. وی در ادامه اضافه کرد که: 

"من بر این باورم که هر فردی در جهان درک می کند که وقوع یک منازعه ی مسلحانه میان دو قدرت برتر هسته ای در جهان یعنی آمریکا و روسیه، نتایج فاجعه باری را برای بشریت به همراه خواهد داشت." 

                                                       لاوروف

لاوروف توضیح داد که: بدون شک هیچ طرفی نمی تواند برنده ی جنگ هسته ای باشد و یک چنین جنگی هرگز نباید به وقوع بپیوندد.

.با این حال، واشنگتن و متحدانش قویا بر "جاه طلبی های ژئوپلیتیک خود اصرار می ورزند" و حاضر نیستند خود را با وضعیت در حال تغییر جهان هماهنگ سازند. تمایل آمریکا و متحدانش به حفظ برتری نسبت به سایرین موجب می شود تا آن ها جنگ طلب شده و بذر بسیاری از اختلافات و منازعات را بکارند. 

لاوروف در جایی دیگر گفت: این وضعیت منجر به این می شود که ایالات متحده و متحدانش، در امور بین المللی رویکردی تهاجمی و تقابلی از خود نشان دهند و نسبت به کانال های گفتگو و مذاکره بی تفاوت باشند. 

لاوروف معتقد است یکچنین حس جنگ طلبی به راحتی ممکن است به یک فاجعه ی جهانی ختم شود که حتی اگر آغاز آن عامدانه نباشد تنها به یک تصادف نیاز دارد. وی هشدار داد که: "امکان دارد موقعیتی ایجاد شود که در آن هزینه ی یک اشتباه یا سوتفاهم، یک فاجعه ی مرگبار باشد."

 روسیه و دولت های غربی علی رغم مواضع متفاوت خود، باید در قبال آینده ی بشریت احساس مسوولیت کرده و بطور مشترک در برابر تهدیدات و چالش های عصر حاضر با یکدیگر همکاری کنند.

لاوروف اظهار کرد که: روسیه به سهم خود به رفتار تدافعی متعهد است و مصمم است قابلیت های دفاعی خود را بیش از پیش تقویت نماید. مناقشات جاری را براحتی می توان از میان برداشت به شرطی که غرب به حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد متعهد باشد.    

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه