English

حمله ائتلاف آمریکایی به سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه از حمله ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش به سوریه خبر داد.

حمله ائتلاف آمریکایی به سوریه

به گزارش خبرگزاری موج، در حمله‌ای مرگبار  به حومه دیرالزور توسط ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش که ‌ تحت فرماندهی آمریکا است   دستکم 11 غیرنظامی را کشته شدند که اکثر کودکان و زنان قربانی این حمله شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، در حملات شدید ائتلاف آمریکایی به روستای «الشعفه» علاوه بر کشته شدن 11 غیرنظامی، دهها نفر دیگر هم زخمی و برخی منازل تخریب شدند.

بنا به گزارش منابع آگاه، سه زن و پنج کودک در بین کشته‌شدگان وجود دارند و آمار آنها رو به افزایش است زیرا حملات ادامه دارد و بیرون کشیدن مجروحان از زیر آوار بسیار سخت است علاوه اینکه حال بسیاری از مجروحان وخیم گزارش شده است.

در ادامه این گزارش آمده است ائتلاف بین‌المللی به بهانه هدف قرار دادن تروریست‌های داعش، منازل غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد و ادامه حملات منجر به آواره‌شدن صدها غیرنظامی شده که در نتیجه تخریب منازلشان، جایی برای ماندن ندارند.

ائتلاف آمریکایی طی چند هفته اخیر صدها حمه به حومه شرقی دیرالزور داشته که منجر به کشتارهای بسیاری شده؛ علاوه اینکه از بمب‌هاب ممنوعه خوشه‌ای و فسفری در شهر «هجین» استفاده کرده است.

ائتلاف موسوم به ضد داعش در آگوشت 2014 خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون اجازه دولت سوریه به بهانه مباره با داعش تشکیل شد، بیشتر حملات این ائتلاف، غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد و علاوه بر به راه انداختن کشتارگاه‌های بسیار، منجر به تخریب زیرساخت‌ها و تأسیسات نیز شده است؛ همانگونه که شهر «رقه» را تقریبا به صورت کامل تخریب کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی