English

نیکی هیلی:

آمریکا امروز درباره ارتفاعات جولان اشغالیِ سوریه، رای خواهد داد

سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: کشورش امروز علیه پیش‌نویس قطعنامه سالانه مجمع عمومی سازمان ملل درباره ارتفاعات جولان اشغالیِ سوریه، رای خواهد داد.

آمریکا امروز درباره ارتفاعات جولان اشغالیِ سوریه، رای خواهد داد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه القدس العربی، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در نشستی خبری در نیویورک گفت، کشورش امروز (جمعه) علیه پیش‌نویس قطعنامه سالانه مجمع عمومی سازمان ملل درباره ارتفاعات جولان اشغالی سوریه رای خواهد داد.

وی تصریح کرد، دولت‌های سابق آمریکا به این پیش‌نویس قطعنامه "غیرمنطقی" رای نمی‌دادند، دولت کنونی هم این طرح را علیه اسرائیل می‌داند.

این پیش‌نویس تصریح دارد که تصمیم اسرائیل در سال ۱۹۸۱ درباره اعمال قوانین خود بر جولان سوریه و اداره آن باطل است و همانطور که قطعنامه شماره ۴۹۷ شورای امنیت بر آن تاکید دارد، این تصمیم رژیم صهیونیستی پایه و اساسی ندارد.

پیش‌نویس قطعنامه مذکور از اسرائیل می‌خواهد تصمیمش را درباره جولان اشغالی لغو کند و بار دیگر تاکید می‌کند که کلیه قوانین مندرج در پیوست توافق‌نامه لاهه در سال ۱۹۰۷ و توافق‌نامه ژنو در خصوص حفاظت از غیرنظامیان در جنگ همچنان در مناطق اشغالی سوریه توسط اسرائیل باید اجرایی شود.

هیلی گفت، این قطعنامه هیچ طرفی را برای دستیابی به توافق صلح قانع نمی‌کند.

وی همچنین مدعی شد: جنایت‌هایی که دولت سوریه مرتکب می شود عدم صلاحیتش در حکومت داری را اثبات می‌کند و تاثیر مخرب دولت ایران در خاک سوریه تهدید جدی برای امنیت بین‌المللی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی