English

شلیک ۴۰۰ فروند راکت به سرزمین های اشغالی

درگیری‌های بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت در نوار غزه حداقل 3 شهرک‌نشین صهیونیست بر اثر پاسخ موشکی مقاومت کشته شده و حداقل 85 نفر دیگر نیز زخمی شدند .

شلیک 400 فروند راکت به سرزمین های اشغالی

به گزارش خبرگزاری موج، درگیری‌های جدید بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت در نوار غزه، در حالی وارد دومین روز خود می‌شود که به اذعان ارتش صهیونیستی، طی حدود 12 ساعت گذشته، بیش از 400 فروند راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز سه‌شنبه 22آبان اعلام کرد که گروه‌های مقاومت فلسطینی در واکنش به حملات جنگنده‌های اسرائیلی، بیش از 400 فروند موشک و راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مناطق مرزی نزدیک غزه شلیک کرده‌اند که سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین توفیق چندانی در متوقف کردن این حملات نداشتند. گفته می‌شود این سامانه‌ها فقط توانسته‌اند با 100 فروند از آنها مقابله کنند.

سه ساختمان چند طبقه در شهرک‌های صهیونیست نشین «نِتیووت» و «عسقلان» بر اثر برخورد مستقیم راکت‌های مقاومت به طور کامل نابود شدند. یک اتوبوس حامل نظامیان صهیونیست نیز که از شهرک «سدیروت» در حال حرکت به سمت مرز غزه بود، برای اولین بار به‌وسیله یک موشک ضد تانک مقاومت، منهدم شد.

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی از ارائه آمار تلفات انهدام این اتوبوس خودداری می‌کند اما رسانه‌های مستقر در فلسطین اشغالی می‌گویند تا کنون 3 شهرک‌نشین صهیونیست بر اثر پاسخ موشکی مقاومت کشته شده و حداقل 85 نفر دیگر نیز زخمی شدند. شهرک‌نشینانی که معمولا در زمان حملات هوایی اسرائیل به غزه و کشتار فلسطینیان، با حضور در پشت بام خانه‌های خود، به نظاره این جنایات می‌نشستند.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز که قرار بود روز گذشته جلسه اضطراری برای بررسی وضعیت در غزه را برگزار کند، بعد از مواجه شدن با حجم گسترده پاسخ موشکی مقاومت، این جلسه را به امروز موکول کرد. «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ و «گادی آیزنکوت» رئیس ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی اما به همراه دیگر مقامات امنیتی و نظامی جلسات متعددی را برای ارزیابی وضعیت در ساعات آتی برگزار کرده‌اند.

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم نیز بعد از مشورت‌های امنیتی 4 ساعته‌ای که با لیبرمن و آیزنکوت داشت، ضمن ارائه چراغ سبز به ارتش برای تشدید حملات به غزه، تصمیمات عملیاتی برای مقابله با گروه‌های مقاومت گرفته که جزئیات آن به زودی در جلسه کابینه امنیتی اعلام می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی بعد از این دستور، تعداد زیادی نیروی پشتیبانی شامل چندین دستگاه تانک و خودروی زرهی و چند گردان نیروی زمینی به مناطق مرزی با غزه اعزام کرد. همچنین از روز گذشته تا کنون چندین سامانه پدافندی جدید گنبد آهنین در شهرک‌های نزدیک غزه مستقر شده‌اند.

سخنگوی ارتش این رژیم با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد که طی حملات روز گذشته تا امروز، به بیش از 150 هدف متعلق به جنبش مقاومت اسلامی حماس حمله کرده‌اند. همچنین ساختمان شبکه الاقصی در مرکز شهر غزه در بمباران صهیونیست‌ها به‌طور کامل نابود شد. گزارشات اولیه از شهادت 12 فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر حکایت دارد.

ژنرال کامل ابو رکن هماهنگ‌کننده امور رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی با هشدار به ساکنان غزه، مدعی شد که حماس از خط قرمز عبور کرده و تل‌آویو نیز به اجرای شدیدترین حملات علیه آنها ادامه خواهد داد.

موتی یوگِو عضو کمیته امور خارجی و نظامی پارلمان رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به ناکارآمدی روشی که ارتش برای مقابله با پاسخ موشکی مقاومت درپیش گرفته، اذعان کرد: باید حقیقت را بگوییم. بیش از آنکه حماس از ما بترسد، دولت اسرائیل و ارتش از حماس می‌ترسد.

وی سپس با تهدید سران مقاومت به ترور، گفت: بدون ازبین بردن سران تروریسم، ما نمی‌توانیم معضل غزه را حل کنیم. این یک الزام برای دولت و ارتش اسرائیل است تا انجام شود.

رونن مانلیس سخنگوی ارتش این رژیم با اعلام توقف مذاکره با میانجی‌های بین‌المللی درخصوص توافق آتش‌بس در غزه، گفت: «حماس 20 هزار فروند راکت و موشک در اختیار دارد». وی همچنین اعلام کرد که طی ساعات پیش، چند شناور دریایی متعلق به حماس را در نزدیکی ساحل غزه منهم کرده‌اند.

این درگیری‌ها پس از آن شروع شد که شب یکشنبه گروهی از نظامیان ویژه رژیم صهیونیستی در لباس مبدل و با استفاده از یک خودرو فولکس کاملا مشکی به نوار غزه نفوذ کرده و با نیروهای جنبش مقاومت اسلامی «حماس» درگیر شدند. درپی این عملیات، هشت فلسطینی از جمله نور برکة یک فرمانده حماس به شهادت رسیده و یک افسر عالی‌رتبه صهیونیست که فرمانده این عملیات بود نیز کشته شد. 

طی ماه‌های اخیر وضعیت نوار غزه به خاطر تداوم خشونت و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان معترض در جریان تظاهرات بزرگ راهپیمایی بازگشت در مناطق مرزی و همچنین پدیده بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا تشدید و متشنج شده است. همین امر صهیونیست‌ها را به تقلا برای حصول آتش‌بس با حماس وا داشت. هاآرتص هفته گذشته، مواردی را به عنوان متن کامل این توافق آتش‌بس منتشر کرده بود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی