English

ترامپ:

رهبران جهان در بحث تجارت باید با آمریکا رفتار منصفانه‌ای داشته باشند

رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سفر به فرانسه گفت: رهبران جهان در بحث تجارت و هزینه‌های نظامی باید با ایالات متحده رفتار منصفانه‌ای داشته باشند.

رهبران جهان در بحث تجارت باید با آمریکا رفتار منصفانه‌ای داشته باشند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: تازه از فرانسه بازگشته‌ام و دستاوردهای زیادی در دیدارم با رهبران جهان حاصل شد. هرگز آسان نیست که این حقیقت را مطرح کنیم که باید با آمریکا رفتار منصفانه‌ای داشت، که اینطور نبوده است، هم در بحث نظامی و هم تجاری.

ترامپ ادامه داد: ما بخش بزرگی از هزینه‌ها برای حفاظت نظامی از سایر کشورها را پرداخت می‌کنیم، صدها میلیارد دلار. صدها میلیارد دلار هم در تعامل با همین کشورها در حوزه تجاری از دست می‌دهیم. به آنها گفته‌ام که این وضعیت نمی‌تواند ادامه یابد. اکنون و همیشه، رفتار غیر منصفانه مضحکی در قبال ایالات متحده بوده است.

او افزود به سایر کشورها گفته است که یا باید به ایالات متحده آمریکا پول پرداخت کنند یا خودشان از خودشان محافظت کنند. ترامپ نوشت: پول‌های هنگفتی صرف حفاظت از دیگر کشورها می‌شود و ما چیز جز کسری تجاری و ضرر به دست نیاوردیم. الان زمان آن است که این کشورهای بسیار ثروتمند به آمریکا بابت محافظت ارتش پول بدهند یا خودشان کار حفاظت را انجام دهند... تجارت هم باید آزاد و منصفانه باشد!

هنوز مشخص نیست که دونالد ترامپ چگونه بحث تجارت و هزینه‌های نظامی را مرتبط کرده است. ترامپ اول هفته به فرانسه رفت تا در مراسم یادبود پایان جنگ جهانی اول شرکت کند. پس از اینکه او به بهانه آب و هوای بارانی از شرکت در مراسم ادای احترام به سربازان آمریکایی کشته شده در فرانسه شانه خالی کرد، هدف انتقادات شدیدی قرار گرفت.

امانوئل ماکرون، رئیس‌ جمهوری فرانسه هم در سخنرانی خودش در طاق نصرت پاریس ناسیونالیسم را خیانتی به میهن‌پرستی دانست. این سخنان انتقادی آشکار از دونالد ترامپ بود که ماه گذشته خود را فردی ناسیونالیست معرفی کرد نه گلوبالیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه