English

تاثیر کناره‌ گیری‌ مرکل از سمت رهبری حزبش بر موقعیتش در عرصه بین‌الملل

صدراعظم آلمان گفت: فکر نمی‌کنم با رفتن من از حزب تغییری در موضع مذاکره‌ای آلمان در مذاکرات و گفت‌وگوهای بین المللی ایجاد شود. به عبارت دیگر، من زمان بیشتری برای انجام وظایفم به عنوان رئیس دولت آلمان خواهم داشت.

تاثیر کناره‌ گیری‌ مرکل از سمت رهبری حزبش بر موقعیتش در عرصه بین‌الملل

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در جریان نشست خبری در کنار عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در برلین گفت که تصمیمش در عدم رقابت برای به دست گرفتن رهبری حزب دموکرات مسیحی زمان بیشتری برای رویارویی با مسائل مختلف به وی می‌دهد.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم با رفتن من از حزب تغییری در موضع مذاکره‌ای آلمان در مذاکرات و گفت‌وگوهای بین المللی ایجاد شود. به عبارت دیگر، من زمان بیشتری برای انجام وظایفم به عنوان رئیس دولت آلمان خواهم داشت.

مانفرد وبر، کاندیدای حزب مردم اروپا از آلمان برای جایگزینی ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی گفته که تصمیم مرکل می‌تواند باعث شود تا وی دستورکاری بسیار وسیع‌تر برای اروپا داشته باشد.

وی که یکی از اعضای حزب محافظه کار اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن است به شبکه خبری ZDF گفت که مرکل مدت‌هاست صدای قوی برای اروپاست و حالا می‌تواند نقش رهبری خودش را تقویت کند.

بسیاری از کارشناسان سیاسی می‌گویند سیاست‌های متشنج داخلی باعث شده تا مرکل به سرعت به سمت اصلاحات اروپایی ارائه شده از سوی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه پیش برود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه