English

حزب "تحریک انصاف" در انتخابات میان دوره‌ای پاکستان پیروز شد

کمیسیون انتخابات پاکستان اعلام کرد "حزب تحریک انصاف" در انتخابات میان دوره ای این کشور پیروز شده است.

حزب "تحریک انصاف" در انتخابات میان دوره‌ای پاکستان پیروز شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رادیو پاکستان، کمیسیون انتخابات پاکستان اعلام کرد حزب "تحریک انصاف" با بدست آوردن ۱۵ کرسی از ۳۵ کرسی مجلس ملی و ایالتی در انتخابات میان دوره‌ای پیروز شده است.

بر اساس جزئیات از بین ۱۱ کرسی مجلس ملی پاکستان، حزب تحریک انصاف و حزب "مسلم لیگ" شاخه نواز شریف هر یک توانستند ۴ کرسی را بدست آورند این در حالی است که حزب مسلم لیگ شاخه قائد اعظم با ۲ کرسی و حزب "متحده مجلس عمل" با یک کرسی در رده‌های بعدی قرار دارند.

در ایالت «خیبرپختونخواه» حزب تحریک انصاف ۶ کرسی از ۹ کرسی مجلس ایالتی را از آن خود کرد این در حالی است که حزب عوامی ملی با ۲ کرسی و حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف با ۱ کرسی در رده‌های بعدی قرار دارند.

در ایالت "پنجاب" حزب مسلم لیگ با بدست آوردن ۶ کرسی پیشتاز بود و حزب تحریک انصاف با ۵ و کاندیداهای مستقل با ۲ کرسی در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

در ایالت "سند" حزب مردم تمام کرسی‌ها را بدست آورد این در حالی است که در "بلوچستان" کاندیدای مستقل و حزب ملی بلوچستان هر یک توانستند یک کرسی بدست آورند.

در انتخابات میان دوره ۱۱ کرسی مجلس ملی و ۲۴ کرسی مجلس ایالتی با رأی مردم انتخاب شد.

طبق قانون اساسی پاکستان رای گیری در مناطقی برگزار می‌شود که یا انتخابات در آنها به دلیل مرگ و یا حادثه خاصی برای یکی از نامزدهای انتخاباتی برگزار نشده است و یا نماینده پیروز در آن مناطق از یک منطقه دیگر نیز به صورت همزمان در انتخابات پیروز شده است و ترجیح داده نماینده آن منطقه در مجلس باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه