English

پرداخت وام یک میلیاردی به اندونزی برای وقوع سونامی اخیر

بانک جهانی در راستای حمایت از خسارات و تلفات اخیر اندونزی در اثر زمین لرزه و سونامی اعلام کرد که وامی به ارزش یک میلیارد دلار در اختیار این کشور قرار می دهد.

پرداخت وام یک میلیاردی به اندونزی برای وقوع سونامی اخیر

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، کریستالینا گئورگیوا، مدیر عامل بانک جهانی پس از بازدید از مناطق زلزله زده و آسیب دیده در طی سونامی در اندونزی اعلام کرد: بانک جهانی تصمیم دارد که وامی به ارزش یک میلیارد دلار به منظور بازسازی خسارات وارده در اندونزی به این کشور ارائه دهد. 

بانک جهانی با انتشار گزارشی درباره خسارات وارده به اندونزی در اثر وقوع سیل و رانش زمین اعلام کرد: خسارات وارده به مناطق مسکونی و غیرمسکونی در اندونزی بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده می شود. نیاز دیگر اندونزی در کنار بازسازی ایجاد شغل و کسب در آمد برای افرادی است که از جایگاه شغلی در این کشور برخوردار نیستند.

مدیرعامل بانک جهانی تاکید کرد: هنوز مهلت بازگشت وام به اندونزی را اعلام نکرده ایم، زیرا در حال حاضر بازسازی و بهبود شرایط زندگی مردم در این کشور از اهمیت بسزایی برای ما برخوردار است.

گفتنی است بر اثر زمین لرزه و سونامی اخیر در سواحل پالو اندونزی، حدود پنج هزار نفر ناپدید شدند و آمارهای رسمی قربانیان این حادثه را هزارو 944 تن اعلام کردند، هرچند مقامات اندونزی گفته‌اند امکان افزایش سه برابری این آمار با توجه به تعداد بالای افراد مفقود شده، وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه