English

ترامپ با پیشنهاد لغو تحریم کره شمالی مخالفت کرد

ترامپ با تصمیم کره جنوبی برای رفع بخشی از تحریم‌های کره شمالی مخالفت کرد و دیگر کشورها را به تداوم تحریم‌ها علیه کره شمالی فراخواند. بر این اساس تحریم های آمریکا علیه کره شمالی ادامه دارد.

ترامپ با پیشنهاد لغو تحریم کره شمالی مخالفت کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، در واکنش به اظهارتمایل کره جنوبی برای رفع بخشی از تحریم‌های یک‌جانبه علیه پیونگ‌یانگ، مدعی شد: آنها بدون اجازه ما چنین کاری نمی‌کنند. آنها بدون اجازه ما هیچ‌کار نمی‌کنند.

ترامپ همچنین متحدین واشنگتن را به حفظ تحریم‌ها علیه کره شمالی به عنوان بخشی از کارزار فشار حداکثری برای واداشتن این کشور به خلع‌سلاح هسته‌ای فراخواند.

روز گذشته، کانگ کیونگ وا، وزیر خارجه کره جنوبی اعلام کرد سئول رفع برخی از تحریم‌های یک‌جانبه خود علیه پیونگ‌یانگ را بررسی می‌کند تا در راستای بهبود رابطه و فرونشاندن بحران هسته‌ای، مجال بیشتری به دیپلماسی بدهد.

به گفته وی، این بررسی شامل حال تحریم‌هایی می‌شد که سئول در سال میلادی ۲۰۱۰ به دنبال حمله‌ای وضع کرد که به کشته‌شدن ۴۵ نیروی کره جنوبی منجر شد.

رفع احتمالی تحریم‌های یک‌جانبه کره جنوبی می‌توانست اقدامی نمادین باشد چراکه به هرحال ازسرگیری مناسبات تجاری با کره شمالی به واسطه تحریم‌های سازمان ملل غیرممکن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه