English

پیش از مذاکره

طالبان خواستار تبادل زندانیان با آمریکا شد

​رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده اند گروه طالبان پیش دور بعدی مذاکرات با آمریکا خواستار تبادل زندانیان دو طرف شده اند.

طالبان خواستار تبادل زندانیان با آمریکا شد

به گزارش خبرگزاری موج، شبکه ان بی سی گزارش داد چهار  مقام طالبان به خبرنگاران این شبکه گفته‌اند که دور بعدی مذاکرات با آمریکا به زودی برگزار می‌شود و در آن از آمریکا خواسته خواهد شد تا زندانیان را مبادله کند.

در این گزارش آمده است که «انس حقانی»  پسر «جلال‌الدین حقانی» که گروه حقانی را در سال ۱۹۷۰ میلادی بنیانگذاری کرد نیز در بین کسانی است که قرار است مبادله شوند. انس حقانی از ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون در افغانستان زندانی است.

طالبان مذاکرات پیش‌رو را با اهمیت خوانده و تاکید کرد که این نشست می‌تواند به معنای متوقف شدن این گفت وگوها برای همیشه و یا بحث‌های پر بار در صورت قبول پیشنهاد مبادله زندانیان باشد.

از سویی هم طالبان مدعی شد که «زلمای خلیل‌زاد» معاون وزارت خارجه آمریکا در امور افغانستان نیز برای مذاکره به امارات متحده عربی آمده، اما واشنگتن این گفته‌های طالبان را رد کرد و مبادله زندانیان را نیز بی‌اساس خواند.  

طالبان همچنین اعلام کرد که حدود ۱۳هزار تا ۱۵هزار عضو این گروه در زندان‌های افغانستان زندانی هستند. این گروه همچنین مدعی است که ۴۰۰ زندانی دارد که اکثر آنها را نیروهای امنیتی افغانستان و همچنین شهروندانی از آمریکا و دیگر کشورهای خارجی تشکیل می‌دهند.

در همین حال گفته می‌شود که شبکه حقانی «کوین کینگ» یک شهروند آمریکایی را  زندانی کرده است؛ وی استاد دانشگاه آمریکایی کابل است که در ماه آگوست ۲۰۱۶ به همراه یک استاد دیگر از این دانشگاه ربوده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی