English

رهبر اپوزیسیون ترکیه:

تنها راه حل بحران سوریه مذاکره با اسد است

رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه گفت: تنها راه حل بحران سوریه می‌تواند مذاکراه با نظام بشار اسد رئیس‌جمهوری این کشور و نشستن با او بر سر میز مذاکرات باشد.

تنها راه حل بحران سوریه مذاکره با اسد است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از النشره، «کمال کلیچدار اوغلو» رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق در ترکیه، روز گذشته اظهارداشت: تنها راه حل بحران سوریه می‌تواند مذاکراه با نظام بشار اسد رئیس‌جمهوری این کشور و نشستن با او بر سر میز مذاکرات باشد.

کلیچدار اوغلو خاطرنشان کرد: درخصوص بحران جاری در استان ادلب واقع در شمال سوریه، دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه بایستی بدون از دست دادن وقت، بر سر میز مذاکره با نظام دمشق بنشیند چرا که اسد پیروز جنگ داخلی در کشورش شده و گفت‌وگو با او منافع زیادی را عاید ترکیه خواهد کرد.

وی متذکر شد، ترکیه باید دست از خصومت با اسد بردارد و با او درباره بحران کنونی در ادلب تماس داشته باشد. جهانیان از جمله آمریکایی‌ها با نظام سوریه در ارتباط هستند، پس چه چیزی مانع از برقراری تماس ترکیه با نظام دمشق می‌شود؟ وحدت اراضی سوریه برای ترکیه بسیار مهم است.

رهبر این حزب اپوزیسیون در ادامه افزود: دولت ترکیه باید به مسئولان روسی، ایران و آمریکایی درباره حجم فاجعه‌ای اطلاع بدهد که در صورت گسیل شدن موج جدیدی از آوارگان به سمت اراضی ترکیه، این کشور با آن مواجه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه