English

بولتون:

مداخله در انتخابات سال ۲۰۱۸ را تحمل نخواهیم کرد

جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ هشدار داد که آمریکا هیچ گونه مداخله روسیه در انتخابات میان دوره‌ای کنگره کشورش در سال جاری میلادی را تحمل نخواهد کرد.

مداخله در انتخابات سال 2018 را تحمل نخواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ بعد از دیدار با همتای روسیه‌ای خود در شهر ژنو سوئیس به خبرنگاران گفت: من تصریح کردم که ما مداخله در انتخابات سال 2018 را تحمل نخواهیم کرد و آماده اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از اتفاق افتادن آن هستیم. با این حال بولتون در صحبت‌هایش از تصمیمات رئیس جمهور آمریکا در حوزه مسائل امنیت ملی دفاع کرد.

بولتون در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اینکه آیا از نظر او ترامپ یک «خطر امنیتی» با توجه به اعتراف اخیر وکیل سابقش مایکل کوهن به ارتکاب جرایم مالی در کمپین انتخاباتی در دادگاه فدرال و همچنین کشیدن پای ترامپ به این جریان است، گفت: البته که اینطور نیست این یک سوال "احمقانه" است.

وی اظهار کرد: صادقانه بگویم که کمی ایمان به مردم آمریکایی که او را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند داشته باشیم.

بولتون گفت: کمی پیش از مطرح کردن این اظهاراتش با رئیس جمهور صحبت کرده و اینکه با وجود عدم توافق وی با همتای روسیه‌ای‌اش یعنی نیکلای پاتروشف در خصوص مسئله مداخله انتخاباتی عملکرد او در ژنو مطابق با توقعات رئیس جمهور بوده است.

بولتون گفت: به طور کلی من می‌گویم که ما پیشرفتی قابل ملاحظه به دست آوردیم. من فکر می‌کنم که این چیزی است که هر دو رئیس جمهور برای دیدار ما مد نظر داشتند و آنها با ارزیابی ما مبنی بر اینکه پیشرفت به دست آوردیم موافق خواهند بود.

بولتون گفت: با وجود پیشرفت هر دو نفر در خصوص مسائل دیگر اما اختلاف نظر آنها بر سر مداخله انتخاباتی سبب شد که به جای یک بیانیه مشترک کنفرانس خبری جداگانه برگزار کنند.

بولتون همچنین گفت: اگر دیگر مداخله بیشتری از این دست صورت نگیرد تحریم جدیدی نیز علیه روسیه اعمال نخواهد شد و اینکه چطور ما مداخله‌های صورت گرفته در گذشته را قرار است حل کنیم را باید در آینده ببینیم.

او گفت که تمرکز اصلی بر این بوده که دیگر اتفاق سال 2016 تکرار نشود.

همچنین بولتون گفت که آمریکا قصد دارد بودجه شورای حقوق بشر سازمان ملل را کاهش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی