English

انتخابات ریاست جمهوری امروز در مکزیک برگزار می شود

مردم مکزیک در حالی امروز پای صندوق‎های رای می‎روند که نظرسنجی‎ها حاکی از احتمال پیروزی نامزد چپ‎گرا و بالا گرفتن اختلاف با آمریکا است.

انتخابات ریاست جمهوری امروز در مکزیک برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، انتخابات ریاست جمهوری مکزیک امروز برگزار می شود.

مردم مکزیک امروز یکشنبه با حضور در شعب رای‌گیری، رئیس جمهور جدیدی را انتخاب خواهند کرد حال‌آنکه با توجه به نظرسنجی‌ها احتمالاً بعد از گذشت یک دهه شاهد واگذاری قدرت به فردی چپ‌گرا و درنتیجه افزایش تنش با واشنگتن خواهیم بود.

رئیس جمهور فعلی حق رقابت ندارد 

گفتنی است مکزیک در مواردی چون مهار بحران مهاجرت، تامین هزینه دیوار مرزی و پیمان تجاری نفتا با آمریکا اختلاف نظر جدی دارد. طبق تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» شهردار مکزیکو سیتی پیشتاز است و ممکن است توانایی مغلوب کردن حزب میانه‌رو حاکم را داشته باشد. گفتنی است طبق قانون، «انریکه پنیا نیتو» رئیس جمهور فعلی از حزب «نهاد انقلابی» حق رقابت ندارد حال‌آنکه اتهام فساد مالی که متوجه حزب است، مانع از اعتماد دوباره مردم به میانه‌روها می‌شود.

البته خط مشی سیاسی لوپز اوبرادور ۶۴ ساله نیز چندان واضح نیست حال آنکه وی به دنبال جلب حمایت ملی‌گرایان اقتصادی، لیبرال‌های چپ‌گرا و محافظه‌کاران اجتماعی است و وعده داده که در صورت پیروزی، در راستای کاهش نابرابری، افزایش دستمزد و صرفه‌جویی در هزینه‌ها تلاش کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه