English

آمار زخمی ها در جریان تظاهرات بازگشت؛

تظاهرات بازگشت ۱۵ هزار نفر زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از آغاز تظاهرات های حق بازگشت فلسطینیان در تاریخ ۳۰ مارس ۱۳۱ شهروند فلسطینی شهید و نزدیک به ۱۵ هزار نفر دیگر زخمی یا در اثر گاز اشک آور مسموم شده اند.

تظاهرات بازگشت 15 هزار نفر زخمی بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین آمار شهدا و زخمی ها در جریان تظاهرات بازگشت را اعلام کرد.

وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از آغاز تظاهرات های حق بازگشت فلسطینیان در تاریخ ۳۰ مارس گذشته ۱۳۱ شهروند فلسطینی شهید و نزدیک به ۱۵ هزار نفر دیگر زخمی یا در اثر استنشاق گازهای اشک آور مسموم شده اند.

شهادت ۱۵ کودک زیر ۱۸ سال

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که در میان این شهدا ۱۵ کودک زیر ۱۸ سال هم دیده می شوند. در میان مجروحان ۲۵۲۵ کودک و ۱۱۵۸ دختر و زن دیده می شوند و جراحات ۳۶۶ نفر از آنها شدید بوده است.

فلسطین

بر اساس این گزارش، ۳۹۴۷ نفر از مجروحان در اثر اصابت گلوله های جنگی و ۴۲۷ نفر در اثر اصابت گلوله های مشقی زخمی شده و ۱۴۶۶ نفر هم در اثر استنشاق گاز اشک آور مسموم شده اند. در میان این مجروحان، ۵۴ مورد نقص عضو هم دیده می شود.

گفتنی است که نظامیان صهیونیست مستقیما به سمت فلسطینیان شرکت کننده در تظاهرات های حق بازگشت شلیک می کنند که این مسأله باعث شهادت شمار زیادی از آنها شده است و حتی در میان آنها تعدادی از اعضای تیم های پزشکی و امدادرسانی هم دیده می شوند. عناصر صهیونیستی حتی به خبرنگاران هم رحم نمی کنند و تاکنون در جریان تظاهرات ها ۲ خبرنگار شهید و ۱۷۰ نفر دیگر هم زخمی شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی