English

پمپئو:

ایران یک چالش جهانی و تهدیدی علیه همه دنیا است

وزیر امورخارجه آمریکا گفت: این (ایران) یک چالش جهانی و تهدیدی علیه همه دنیا است. من اطمینان دارم که قادر خواهیم بود با یکدیگر به یک پاسخ دیپلماتیک دست یابیم.

ایران یک چالش جهانی و تهدیدی علیه همه دنیا است

به گزارش خبرگزاری موج، مایک پمپئو در نشست خبری دیگری به سوالاتی درباره ایران و درخواست های آمریکا از ایران پاسخ گفت.

 مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا روز سه‌شنبه در یک نشست خبری درباره سخنرانی روز دوشنبه‌اش درباره استراتژی جدید آمریکا درقبال ایران گفت: من در اینجا باید تاکید کنم که آنچه ایران باید انجام دهد کارهای دشواری نیستند. من گزارشاتی دیدم که در آنها گفته شده بود این درخواست‌ها توهماتی هستند که قابل دستیابی نیستند اما خواهان چیزهایی هستیم که بسیار ساده‌اند.

وی در ادامه مدعی شد که اگر ایران به این درخواست‌های ساده عمل کند به نفع مردم این کشور خواهد بود.

اگر هر کشور دیگری هم مثل ایران رفتار می‌کرد تحمل نمی کردیم

پمپئو در پاسخ به سوالی درباره اینکه اروپایی‌ها دیگر آمریکا را برای اعمال تحریم‌های بی‌سابقه مورد نظرش علیه ایران همراهی نخواهند کرد مدعی شد: این (ایران) یک چالش جهانی و تهدیدی علیه همه دنیا است. من اطمینان دارم که قادر خواهیم بود با یکدیگر به یک پاسخ دیپلماتیک دست یابیم که نتایج ساده مورد نظرمان را تامین می‌کند. اگر هر کشور دیگری هم مثل ایران رفتار می‌کرد تحمل نمی کردیم... اروپاییها، روسیه و چین هم تاثیر (ایران) در اطراف جهان را مثبت نمی‌دانند.

پمپئو..

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه آمریکا، وی ابراز اطمینان کرد که مواضع آمریکا و اروپا درخصوص ایران به تدریج نزدیک تر خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا مدعی شد: من اطمینان دارم که مجموعه‌ای از ارزش‌ها و منافع مشترک وجود دارد که ما را به سمت یک نتیجه مشابه برای لزوم پاسخگویی به تهدیدات جمهوری اسلامی ایران سوق می دهد.

من نگفتم آقای روحانی یا آقای ظریف چه باید بکنند

پمپئو در پاسخ به سوالی درباره واکنش حسن روحانی رئیس جمهور ایران به فهرست خواسته‌های دولتش گفت: مردم ایران خود باید برای خودشان انتخاب کنند. آنها باید انتخاب کنند چه کسانی در راس باشند و آنها باید با تصمیماتی که این افراد اتخاذ می‌کنند، زندگی کنن. من نگفتم آقای روحانی یا آقای ظریف چه باید بکنند، من تنها نیات آمریکا را تشریح کردم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه