English

زندگی ملانیا ترامپ در کاخ سفید چگونه می گذرد؟

ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا که در پس از پیروزی همسرش در انتخابات ریاست جمهوری 6 ماه دیرتر به کاخ سفید نقل مکان کرد، در حال تبدیل شدن به یکی از فعالترین افراد این ساختمان مشهور است.

زندگی ملانیا ترامپ در کاخ سفید چگونه می گذرد؟

به گزارش خبرگزاری موج، در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016، دونالد ترامپ شعارهای متفاوتی نسبت به دیگر نامزدهای انتخاباتی می داد. او در حالی به شدت از ورود مهاجران به آمریکا انتقاد می کرد که همسرش یک اسلوونی تبار بود که 22 سال قبل به ایالات متحده مهاجرت کرده بود.

ملانیا ترامپ که سومین همسر ترامپ به شمار می آمد به دلیل سابقه کاری قبلش اش به عنوان یک فعال مد، در رسانه های آمریکا مشهور بود و حال با ورود به کاخ سفید به عنوان بانوی اول، دوربین های بیشتری روی زندگی او زوم بودند. 

دونالد و ملانیا ترامپ برنامه روزانه کاملاً متفاوتی دارند. دونالد ترامپ هر روز ساعت 5:30 از خواب بیدار می شود و روز خود را با تماشای اخبار تلویزیون و فرستادن پیام توییتری آغاز می کند.

به گفته دو تن از دوستان نزدیک ترامپ، بانوی اول اندکی دیرتر در اتاق دیگری از خواب بیدار می شود. سپس پسر دوازده ساله اش را برای مدرسه آماده می کند و مطمئن می شود "بارون" تکالیفش را جا نگذارد.

در میان سروصدا و جنجال های دولت ترامپ که تازه ترینش خبر پرداخت حق السکوت به "استورمی دنیلز"  بود، ملانیا به برنامه هایی آرام تر و اغلب جدا از رئیس جمهور روی آورده است. او مشغول بزرگ کردن پسرش است و سعی دارد برای خود در کاخ سفید مکان مناسبی ایجاد کند.

زندگی پیچیده ملانیا ترامپ در کاخ سفید

به گفته بسیاری از کارکنان کاخ سفید، ملانیا ترامپ میان بخش شرقی کاخ که خودش در آن حضور دارد و هر روز در آنجا محبوب تر می شود و بخش غربی که شوهرش در آن کار می کند را از هم جدا کرده است.

بانوی اول به اظهارت استورمی دنیلز و زن دیگری به نام "کارن مک دوگال" به طور مستقیم واکنش نشان نداد. این زن ها ادعا کردند درگذشته با رئیس جمهور رابطه داشته اند. اما ملانیا به طور قابل توجهی مشغول بالا بردن جایگاهش شده و این کار را کاملاً مستقل از رئیس جمهور انجام می دهد. او برای روز دوشنبه یک کنفرانس خبری در "باغ گل های رز کاخ سفید" برگزار می کند که چند ماه چنین اقدامی را از سوی بانوی اول قابل تصور هم نبود.

"استفانی گریشام" سخنگوی ملانیا گفت: "تمرکز او از همان ابتدا بر کودکان بوده و این کنفرانس خبری برای اعلام رسمی نقش او برای سه تا هفت سال آینده خواهد بود. او گفت بانوی اول ادامه ریاست جمهوری همسرش را صرف مسائل کودکان و رفاه آنان می کنند.

ملانیا در هفته های اخیر در رأس رویدادهای برجسته و مهم قرار داشته است که در یک سال اخیر فعالیتش بی سابقه بوده اند؛ مانند حضور تنها در مراسم خاک سپاری بانوی اول سابق "باربارا بوش".

معمولاً ازدواج های سیاسی از پیچیده ترین انواع ازدواج ها هستند. اما نکته جالب این است که ترامپ تلاش زیادی برای ارائه تصویری متحدتر با همسرش نمی کند. بااینکه هر دو از قدرت تصاویر و ویدئوها آگاه اند، اما برخی از لحظات مهمی که در کنار هم قرار دارند بسیار خجالت آور است: ملانیا دست همسرش را پس می زند و بارها دیده شده سعی دارد از دسترس او خارج باشد.

رئیس جمهور و بانوی اول برای استقبال از رئیس جمهور فرانسه و همسرش از ایوان شمالی کاخ خارج شدند. ترامپ در ماه آوریل میزبان اولین ضیافت شام رسمی در کاخ سفید بود. این مراسم یکی از رویدادهای مهم در هفته های اخیر بود که ملانیا در آن نقش مهمی داشت.

"استفانی وینستون ولکوف" که یکی از دوستان قدیمی ملانیا است گفت: "او فردی موقر است که زندگی شخصی اش را خصوصی نگاه می دارد. این مسائل به کسی مربوط نمی شود. آن ها از آن زوج هایی نیستند که همیشه دست در دست هم باشند."

ملانیا2

کم پیش می آید تصویری از ترامپ در حال خوش وبش کردن با همسرش و یا حتی پسرش بارون ببینیم. افرادی که برنامه خانواده ترامپ اطلاع دارند می گویند آن ها حتی در اوقات فراغت نیز از هم دور هستند. رئیس جمهور آخر هفته ها و یا روزهای تعطیل در "مارآلاگو" با دیگر سیاستمداران، مدیران تجاری و شخصیت های رسانه ای گلف بازی می کند و مهمانی شام ترتیب می دهم. درحالی که از ملانیا خبری نیست. به گفته بسیاری از کارکنان فعلی و سابق کاخ سفید، آن ها اغلب جدا غذا می خوردند. یکی از دوستان قدیمی رئیس جمهور گفت: "آن ها زمان خیلی کمی را با هم سپری می کنند."

اما گریشام گفت رئیس جمهور و ملانیا برای هم وقت می گذارند: "به جز سفرهایی که رئیس جمهور به تنهایی می رود، خانواده ترامپ اکثر عصرها را در کنار هم می گذرانند." او همچنین ادعاهای مربوط به روابط پیشین ترامپ را رد کرد و گفت "ملانیا بر مادر بودن، همسر بودن و بر نقشش به عنوان بانوی اول تمرکز دارد. حقیقت این است. دیگر چیزها تنها سروصدای الکی است."

درباره برنامه های متفاوت و اتاق خواب مجزای دونالد و ملانیا ترامپ از یکی از مقامات ضلع غربی سؤال شد که وی دراین باره اظهارنظر نکرد و گفت این موضوع ارتباطی با مسائل رسمی ندارد.

ملانیا حاضر نشد در طول مصاحبه هایی که انجام داد دراین باره صحبت کند. اما در طول مبارزات انتخاباتی به واشنگتن پست گفته بود او و همسرش "بسیار مستقل" هستند. او افزود: "ما به خود و یکدیگر فضا می دهیم."

به گفته بسیاری از دوستان نزدیک این دو، اکنون زیر سقف کاخ سفید فضای میان این زوج گسترده تر شده است. به ویژه از وقتی که استورمی دنیلز بازیگر فیلم های بزرگ سالان و همچنین "کارن مک دوگال"مدل آمریکایی پلی بوی اعلام کردند با دونالد ترامپ رابطه داشته اند و این روابط پس از ازدواج ترامپ با ملانیا رخ داده اند. وکیل ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی مبلغ 130 هزار دلار به استورمی دنیلز حق السکوت داده بود.

هفته گذشته ترامپ در توییتر خود نوشت که به وکیلش پول داده تا "به اتهامات و ادعاهای دروغین درباره رابطه با دنیلز پایان دهد." "رادولف گوئیلانی" یکی از وکلای ترامپ به شبکه ان بی سی گفت که این پول برای "جلوگیری از رسوایی شخصی و ناراحت شدن همسرش" پرداخت شد.

یکی دیگر از این اتفاق های ناخوشایند در 26 آوریل رخ داد. ترامپ در ارتباط تلفنی با شبکه “Fox& Friends” اعلام کرد که تولد ملانیا است، و سپس ناگهان شروع به صحبت درباره دنیلز کرد. در همان برنامه از ترامپ پرسیده شد برای تولد ملانیا چه هدیه ای گرفته است. او اندکی مکث کرد و گفت: "شاید چیز خیلی بزرگی برایش نگرفته باشم. یک کارت زیبا گرفتم. می دانید، این قدر سرم شلوغ است که وقت هدیه خریدن ندارم."

کاخ سفید

به گفته تعداد زیادی از کارکنان کاخ سفید، ملانیا ضلع غربی و شرقی کاخ را از هم جدا کرده است. خودش در قسمت شرقی مشغول به نوسازی دفترش است و هر روز بر محبوبیتش اضافه می شود. و در بخش غربی ترامپ و دخترخوانده اش ایوانکا دفتر دارند.

زمانی که برای انجام وظایف رسمی به بخش غربی کاخ می رود، راهش را کج نمی کند تا سری هم به رئیس جمهور بزند و از حال وروزش جویا شود. یکی از افراد مطلع گفت: "او خیلی کم به قسمت غربی می آید."

بااین حال بسیاری از تحلیلگران سیاسی معتقدند اگر ترامپ می خواهد در سال 2020 دوباره به پیروزی برسد، به ملانیا نیاز خواهد داشت. ترامپ و خانواده اش از لحظه ای که سوگند ریاست جمهوری یاد شد، قالب سنتی خانواده رئیس جمهور در آمریکا را شکستند. درحالی که ملانیا در کنار رئیس جمهور ایستاده بود، دو همسر سابقش "ایوانا" و "مارلا میپلز" در جمعیت حضور داشتند. ترامپ تنها رئیس جمهور آمریکا است که سه بار ازدواج کرده است. ملانیا 48 و ترامپ 71 سال دارد.

در آغاز ریاست جمهوری ملانیا به مدت شش ماه در نیویورک ماند و به کاخ سفید نقل مکان نکرد تا پسرش بارون سال تحصیلی را در نیویورک به پایان برساند. این تأخیر در ابتدا به ضرر ملانیا تمام شد، زیرا ضرب آهنگ امور در کاخ سفید آغازشده بود و او از این جریان جا ماند. برخی از پست ها کاری در دفتر بانوی اول، به ضلع غربی کاخ منتقل شدند تا به ایوانکا کمک کنند. ایوانکا یکی از مشاوران رئیس جمهور است.

به گفته اطرافیان ایوانکا 36 ساله و ملانیا که هر دو درگذشته مدل بودند، با هم رابطه نزدیکی نداشته و تفاوت های زیادی دارند. اما گریشام می گوید این ادعا نه تنها اشتباه، بلکه "دردناک" است.

 

با کمرنگ شدن ایوانکا، نقش ملانیا به میزان قابل توجهی پررنگ شده است.

سال گذشته کاخ سفید در یک بیانیه رسمی اعلام کرد ایوانکا نقش بی سابقه ای تحت عنوان "دختر اول" دارد و گاهی اوقات وظایف بانوی اول را نیز انجام می دهد. ایوانکا به عنوان مشاور سیاسی رئیس جمهور فعالیت می کند. او به عنوان جانشین پدرش به نقاط مختلف جهان سفر کرده و با رهبران جهان در کاخ سفید دیدار کرده است.اما اخیراً فعالیت و حضورش کاهش یافته است.

بانوهای اول معمولاً به عنوان مشاوران غیررسمی و افراد نزدیک به رئیس جمهور، نفوذ قابل توجهی داشته اند. آن ها دستان مخفی در تصمیم گیری های سیاسی، استخدام و اخراج کارکنان بوده اند و می توانند توجه افراد را به موضوعی دلخواهشان جلب کنند. اخیراً "لائورا بوش" جشنواره ملی کتاب را راه اندازی کرد و از سفرهای خارجی خود برای تمرکز جهان بر بیماری ایدز استفاده کرد. "میشل اوباما" شرایط تحصیل زنان در سراسر جهان را ارتقا داد و جنبشی برای تشویق کودکان به ورزش و غذای سالم راه اندازی کرد.

تعداد کارکنان ملانیا به طرز عجیبی کم است. او تنها از 10 نفر کمک می گیرد که تقریباً نصف تعداد کارکنان میشل اوباما است. ملانیا از کتابخانه تاریخی کاخ سفید کتاب قرض گرفته تا درباره نقش بانوی اول مطالعه کند. او قصد دارد روز دوشنبه طرح جدیدی در رابطه با کودکان ارائه دهد.

نتایج نظرسنجی ها نشان داده که او ازنظر مردم مشهودتر شده و محبوبیتش رو به افزایش است. در بسیاری از موارد تصویری که از خود ارائه داده کوچک ترین شباهتی با ترامپ ندارد.

رئیس جمهور گرد هم آیی های بزرگی ترتیب می دهد؛ اما ملانیا اغلب جلسه ی کوچک با حضور چند نفر برپا می کند. ترامپ علیه مهاجرت های خانوادگی فعالیت می کند؛ درحالی که همسرش اهل اسلوونی است و والدین ملانیا که مهاجر محسوب می شوند، حق اقامت قانونی در آمریکا را دریافت کرده اند.

رئیس جمهور رقبای سیاسی اش را با القاب نامطلوب در توییتر مسخره می کند. درحالی که ملانیا قلدری و آزار و اذیت از طریق اینترنت را عملی "شرور" می داند و برای مبارزه با آن در کاخ سفید جلسه برگزار کرد.

ملانیا گفته که لایق کامنت های بدی که درباره خودش در اینترنت می خواند نیست. از او شنیده شده که اذعان کرده فعالیت های همسرش به نشر اکاذیب در فضای مجازی دامن زده است. یکی از کارکنان گفته علیرغم توصیه کاخ سفید به او برای فعالیت در حوزه های دیگر، ملانیا به مبارزه با بدرفتاری های اینترنتی ادامه داده است.

ملانیا در ماه مارس مدیران ارشد توییتر، فیس بوک و دیگر شرکت های فناوری را به کاخ سفید دعوت کرد تا دراین باره صحبت کنند. او به مدیران گفت: "خوب می دانم که مردم در این زمینه به من اعتماد ندارند و به خاطر ورود به این حوزه موردانتقاد قرارگرفته ام. اما مطمئناً به کارم ادامه می دهم. این انتقادها مرا از انجام کاری که می دانم درست است بازنمی دارد. ما باید راه بهتری برای حرف زدن و مخالفت کردن با یکدیگر پیدا کنیم."

"استفن بالکام" بنیان گذار و مدیرعامل موسسه “Family Online Safety” در این جلسه حضور داشت. او گفت: "سخنرانی قابل توجهی بود. خوشحال شدم که از ابتدا به تناقضی که ذهن همه را درگیر کرده بود اشاره کرد."

اما ملانیا همیشه مخالف همسرش نبوده است. ترامپ در سال 2011 یکی از افرادی بود که اعتبار شناسنامه اوباما و شهروندی او در آمریکا را زیر سؤال برد و ملانیا نیز از او حمایت کرد.

در یک مصاحبه تلویزیونی از ملانیا سؤال شد: "چرا ترامپ این قدر به شناسنامه اوباما اهمیت می دهم؟ در اولین دیدار از تو هم شناسنامه خواست؟" ملانیا پاسخ داد: "می خواهی شناسنامه رئیس جمهور را ببینی یا نه؟" همچنین گفت آنچه اوباما تا به امروز به مردم نشان داده با شناسنامه اصلی "متفاوت" است. ملانیا افزود: "اگر رئیس جمهور شناسنامه اش را نشان دهد همه چیز تمام می شود. تنها دونالد نیست که می خواهد آن را ببیند، این خواسته مردم امریکاست."

اما ملانیا بارها از میشل اوباما تمجید کرده و در مراسم خاک سپاری باربارا بوش کنار اوباما نشست و با او خوش وبش کرد. همچنین با بیل و هیلاری کلینتون در یک نیمکت نشست که دو تا از سوژه های مورد علاقه همسرش هستند.

ملانیا استقبال گرمی از روسای جمهور و بانوهای اول پیشین دریافت کرد.

ملانیا در برخی موارد جدا از همسرش سفر می کرد، حتی زمانی که به مقصد یکسانی می رفتند. در ماه فوریه، چند ساعت پس انتشار خبر رابطه ترامپ با مک دوگال در نیویورکر، ملانیا حاضر نشد کنار همسرش در سوارِ "مرین وان" شود.

هر دوی آن ها قرار بود برای تعطیلات آخر هفته به مارآلاگو بروند. اما ملانیا به جای اینکه در کنار همسرش محوطه کاخ سفید را طی کند و سوار هلیکوپتر شود، به تنهایی به فرودگاه نظامی مریلند رفت تا سوار بر "ایر فورس وان" شود. گریشام آن موقع به خبرنگاران گفت که حتی با توجه به برنامه بانوی اول، آسان تر بود که این زوج با هم سفر می کردند.

درست مانند اکثر بانوهای اول، ملانیا از شوهرش محبوب تر است. دو تا از دوستان نزدیک ترامپ می گویند رئیس جمهور به آمار محبوبیتش توجه زیادی دارد و به میزان محبوبیت همسرش نیز توجه می کند. در نظرسنجی ماه ژانویه، میزان محبوبیت ملانیا 47 و ترامپ 40 درصد بود.

گریشام گفت ملانیا نقشش به عنوان بانوی اول را بسیار جدی می گیرد و با "سارا هاکبی سندرز" مسئول مطبوعاتی کاخ سفید همکاری می کند. او گفت: "ما نمی خواهیم با پیام های روزانه رئیس جمهور در تضاد باشیم و در مقابل می خواهیم او نیز با فعالیت های ما مخالفت نکند. اما فعالیت های بیست وچهارساعته رسانه های خبری و اجتماعی بر برخی از فعالیت های مفید او سایه می افکند.

ترامپ اخیراً ملانیا را برای هوادارانش این گونه توصیف کرد: "او بنیاد و اساس من است. بدون او به فردی که امروز هستم تبدیل نمی شدم. او همسری زیبا، مهربان و استثنایی است."

ملانیا گفته برخی اوقات به همسرش مشاوره می دهم، مثلاً درباره پیام های توییتری. اما این بدان معنا نیست که رئیس جمهور به حرف هایش گوش می دهم. در اواخر سال 2017، به گفته یکی از حاضرین ملانیا در یک مراسم شام در کاخ سفید به همسرش گفت باید توجه بیشتری به پرونده تحقیقاتی توسط "رابرت مولر" نشان دهد و اینکه وکلا و تیم حقوقی اش به خوبی از او محافظت نمی کنند. اما ترامپ مخالفت کرد و گفت وکلای خیلی خوبی دارد و درنهایت تبرئه خواهد شد. گریشام به این روایت واکنش نشان داد: "منابع شما اشتباه می کنند. از آن شب به بعد ترامپ دو یا سه نفر از وکلای پرونده تحقیقات روسیه را برکنار کرد."

برخی از کارکنان کاخ سفید که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که ملانیا به برخی از اعضای کابینه همسرش اعتماد ندارد. گویا در این میان ملانیا از استراتژیست ارشد سابق ترامپ بیزار بوده و این مسئله را با همسرش در میان گذاشته. همچنین از اخراج ناگهانی "جان مکنتی" دستیار جوان ترامپ نیز ناراحت شد.

زمانی که ترامپ سیزده سال پیش با ملانیا ازدواج کرد، اصرار داشت که همانند دو ازدواج قبلی اش توافق نامه مالی امضا کنند (توافقی که بر اساس آن بعد از جدایی هر یک از زوجین اموال خودش را حفظ کند). محتویات این توافق هرگز فاش نشد. یکی از دوستان نزدیک ملانیا گفت آن ها قبل از آغاز کار سیاسی ترامپ این توافق را امضا کردند. اما حرفه سیاسی ترامپ ملانیا را وادار کرد نقش جدید و دشواری بر عهده بگیرد، نقشی که برایش پولی دریافت نمی کند.

هنوز هم شعار "ملانیا را آزاد کنید" بسیار محبوب است. برنامه های طنز تلویزیونی ملانیا را به عنوان یک زندانی ناراحت در کاخ سفید به تصویر می کشند.

در واشنگتن شایعه شده بود که ملانیا در کاخ سفید زندگی نمی کند و به همراه والدینش در خانه ای نزدیک به مدرسه بارون در اطراف واشنگتن ساکن است. گریشام این شایعه را رد کرد: "1000 درصد غلط است. همیشه به این شایعه می خندیم."

ملانیا رابطه بسیار نزدیکی با والدین و پسرش دارد. بارون زبان مادری اش را بلد است و با پدربزرگ و مادربزرگش به زبان اسلوونی حرف می زند. دوستانش می گویند اکثر زمان هایی که در محافل عمومی دیده نمی شود، نزد پدر و مادرش است. کاخ سفید حاضر نشد محل زندگی والدین ملانیا را فاش کند و حتی پاسخ ندادند آیا در کاخ سفید اتاقی به آن ها تعلق گرفته است یا خیر (مانند مادر میشل اوباما که در کاخ سفید ساکن بود).

ملانیا در کاخ سفید

البته ملانیا وقت زیادی را در کاخ سفید می گذراند و رابطه خوبی با کارکنان دائمی کاخ دارد که شامل آشپزها، باغبان ها و خدمه می شوند. او علاوه بر بخش دولتی، بر امور بخش سکونتی کاخ نیز نظارت دارد. دوستانش می گویند او فردی کمال گرا است که حتی بر کوچک ترین جزئیات رویدادهایی که در آن ها شریک است، دقت می کند.

او دوست دارد در کاخ قدیمی اثری از امضای خودش برجای بگذارد؛ به همین دلیل طراحی داخلی محل اقامت خانواده اش در کاخ را تغییر داده است. بااینکه دونالد ترامپ دکور شلوغ و طلایی رنگ مانند پنت هاوس برج ترامپ را ترجیح می دهم، ملانیا از رنگ های خنثی استفاده کرده است. یکی از دوستانش آنجا را مکانی "راحت و آرامش بخش" توصیف کرد.

بااین حال ترامپ برای جشن ها و روزهای تعطیل دوستانش را به اقامتگاه کاخ سفید دعوت می کند و جاهای دیدنی کاخ مانند اتاق لینکلن را به آن ها نشان می دهم و از قدبلند بودن لینکلن برایشان می گوید. اما ملانیا به خبرنگاران گفته دوست دارد محل اقامت را خصوصی نگاه دارد.

بااینکه انگلیسی زبان اصلی ملانیا نیست، اما هر روز بیشتر به سخنرانی های عمومی عادت می کند. همچنین اخیراً ویدئوهایی از فعالیت هایش منتشر کرده است. آخرین ویدئو او را در حال آماده سازی شام دولتی در میزبانی از رئیس جمهور فرانسه نشان می دهم که نزدیک به 1.5 میلیون بیننده داشت.

ملانیا بیست ودو سال پیش به عنوان یک مدل وارد آمریکا شد و امروز یکی از معروف ترین زنان جهان است.

"پائولو زامپولی" که به ملانیا کمک کرد وارد صنعت مد آمریکا شود و او را در کاخ سفید ملاقات می کند گفت: "ملانیا در حال شکوفایی است. زندگی او داستان فوق العاده ای است. یک رویای آمریکایی است. او مانند شاهزاده دایانا به ملکه قلب ها تبدیل می شود. فکر می کنم دنیا شاهد جنبه های بیشتری از شخصیت او خواهد بود."

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی