English

تامین امنیت انتخابات افغانستان بر عهده نیروهای امنیتی این کشور است

دبیرکل ناتو گفت: مسئولیت تامین امنیت انتخابات افغانستان متوجه نیروهای امنیتی افغان دانست اما ناتو نیز نقش محدودی را برای کمک ایفا خواهد کرد.

تامین امنیت انتخابات افغانستان بر عهده نیروهای امنیتی این کشور است

به گزارش خبرگزاری موج، دبیرکل ناتو در بروکسل در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نقش ناتو در تامین امنیت انتخابات افغانستان تصریح کرد که ناتو مسئول امنیت انتخابات این کشور نیست.

 

 «ینس استولتنبرگ» افزود: مشارکت اصلی ما اطمینان حاصل کردن در این باره است که انتخابات افغانستان در امنیت و ایمنی برگزار شود و از اینرو به پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغان از طریق آموزش، مشاوره و همچنین کمک‌های مالی ادامه می‌دهیم.

وی در ادامه مسئولیت تامین امنیت انتخابات افغانستان را متوجه نیروهای امنیتی افغان دانست اما همچنین پیش‌بینی کرد که ناتو نیز نقش محدودی را برای کمک ایفا خواهد کرد تا از برگزاری انتخابات افغانستان در فضای امن اطمینان حاصل شود.

این در حالی است که امروز وزیران خارجه 39 عضو سازمان ناتو در بروکسل گردهم می‌آیند تا درباره مسایل مختلف از جمله افزایش نظامیان این سازمان در افغانستان گفت‌وگو کنند.

ناتو در حالی بر افزایش نظامیان خود در افغانستان تاکید دارد که حضور بیشتر نظامیان خارجی در این کشور تامین امنیت افغانستان را در پی نداشته و طالبان نیز بارها خروج نیروهای خارجی را پیش‌شرط این گروه برای پیوستن به روند صلح خوانده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه