English

اولین دیدار رهبران کره شمالی و کره جنوبی فردا برگزار می کنند

رهبر کره شمالی به همراه خواهرش و 8 تن از مقامات ارشد این کشور برای حضور در نشست مشترک تاریخی با کره جنوبی در روستای آتش‌بس مرزی دو کره حضور خواهد شد.

اولین دیدار رهبران کره شمالی و کره جنوبی فردا برگزار می کنند

به گزارش خبرگزاری موج، «کیم جونگ اون » رهبر کره شمالی و «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی اولین دیدار رسمی خود را روز جمعه (فردا) در خط مرزی دو کره، روستای آتش‌بس «پانمونجوم» آغاز می‌کنند.

خبرگزاری یونهاپ نوشت، 9 مقام عالی‌رتبه کره شمالی رهبر این کشور را در نشست فردا همراهی می‌کنند که از آن جمله «کیم یو جونگ » خواهر کیم جونگ اون خواهد بود.

اعلام شده است دیدار تاریخی سران دو کشور ساعت ۹:۳۰ انجام خواهد گرفت و به گفته رئیس کمیته آمادگی این نشست، کره شمالی علاوه بر مسایل بین ۲ کره ، درباره نشست آتی با مقامات آمریکایی نیز بحث و گفت‌ وگو خواهد کرد. همچنین به نظر می‌رسد کره شمالی افسران نظامی خود را در این نشست برای گفت‌ وگو درباره خلع سلاح اتمی و استقرار صلح و تسهیل تنش‌ها وارد کند.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان نیز روز چهارشنبه (دیروز) به همراه هزاران کاتولیک در واتیکان دعای ویژه‌ای برای صلح میان دو کره خواندند. پاپ فر انسیس دیدار سران کره شمالی و جنوبی را فرصتی برای آشتی و اخوت عنوان کرد.

کره شمالی و کره جنوبی از نظر فنی از زمان پایان جنگ کره در سالهای ۱۹۵۰-۱۹۵۳ در شرایط جنگی به سر می‌برند و هیچ گاه توافق صلح میان آنها امضا نشده است. از سوی دیگر، تنش‌ها در شبه جزیره کره طی سال‌های اخیر رو به افزایش گذاشته بود. کره شمالی بویژه طی دو سال اخیر اقدام به آزمایش‌های موشکی و اتمی متعدد می‌کرد و دلیل این اقدامات را حضور نظامی آمریکا در منطقه و برگزاری رزمایش‌های نظامی با متحدانش عنوان می‌کرد.

در ماه فوریه سال جاری میلادی و در حاشیه رقابت‌های المپیک زمستانی در کره جنوبی، هیاتی عالی رتبه از کره شمالی به کره جنوبی سفر کردند و با رئیس جمهور این کشور دیدار داشتند. چندی بعد هیاتی به نمایندگی از رئیس جمهور کره جنوبی با سفر به کره شمالی با رهبر این کشور دیدار داشتند. دیدارهای اخیر و دیدار آتی رهبر پیونگ یانگ و رئیس جمهور آمریکا می‌تواند زمینه را برای صلح و دوستی در شبه جزیره کره بعد از سال‌ها تنش، فراهم کند.

در آستانه دیدار تاریخی سران دو کره، روز دوشنبه گذشته نیز برای اولین بار در دو سال اخیر بلندگوهای مرزی کره جنوبی که اقدام به پخش اخبار، موزیک و انتقاداتی علیه حکومت کره شمالی می‌کردند، متوقف شدند. فعالیت این بلندگوها اواسط سال 2015 متوقف شده بود اما بعد از دو آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۱۶، کره جنوبی دوباره اقدام به راه‌اندازی این بلندگوها کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی