English

ادعای وال‌استریت‌ژورنال:

هدف اسرائیل از حمله به التیفور انهدام سامانه پدافند هوایی ایران بود

رسانه‌های آمریکایی به نقل از برخی منابع اطلاعاتی مدعی شده‌اند که هدف اسرائیل از حمله به پایگاه T۴ سوریه انهدام یک سامانه پدافند هوایی پیشرفته ایرانی پیش از آغاز به کار آن بود.

 هدف اسرائیل از حمله به التیفور انهدام سامانه پدافند هوایی ایران بود

به گزارش خبرگزاری موج، نشریه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی مدعی شد هدف حمله اسرائیل به فرودگاه التیفور هدف قرار دادن سامانه پدافند هوایی ایران بوده است.

ادعا کرده است که ارتش اسرائیل با حمایت ضمنی آمریکا هفته گذشته سامانه پیشرفته پدافند هوایی ایران را در یک پایگاه مستقر در سوریه هدف قرار داده است؛ وال‌استریت‌ژورنال این مطلب را به نقل از شماری از مقامات اطلاعاتی و تعدادی دیگر از افراد مطلع از ماجرا منتشر کرده است. به نوشته وال‌استریت ژورنال، این مسئله تازه‌ترین نشانه همکاری دولت ترامپ با اسرائیلی‌ها برای مقابله با نفوذ روبه‌گسترش تهران در خاورمیانه است.

وال‌استریت‌ژورنال به نقل از برخی از این افراد [مقامات اطلاعاتی و افراد مطلع] مدعی شده است، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از گفتگو و تبادل نظر با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، دستور حمله به یک سامانه به‌تازگی مستقر شده پدافند هوایی ایرانی را صادر کرد تا مانع از این شود که نیروهای ایرانی بتوانند از آن علیه هواپیماهای جنگی اسرائیلی - که عملیات آن‌ها بر فراز سوریه در حال افزایش است - استفاده کنند.

دو فرد مطلع از ماجرا به این نشریه آمریکایی گفته‌اند که مقامات اسرائیلی از پیش این حمله برنامه‌ریزی‌شده را با دولت ترامپ در میان گذاشتند و ایالات متحده از طرح آن‌ها برای حمله مستقیم به یک پایگاه ایرانی آگاه بوده است.

حال و هوای دمشق پس از حملات موشکی

روسیه، ایران و سوریه همگی اسرائیل را عامل این حمله معرفی کرده‌اند

هرچند که مقامات اسرائیلی درباره این حمله سکوت پیشه کرده‌اند، و روسیه، ایران و سوریه همگی اسرائیل را عامل این حمله معرفی کرده‌اند، اما مطالب ارائه شده از سوی مقامات اطلاعاتی و دیگر افراد مطلع از ماجرا جزئیات جدیدی را از هدف خاص این حمله، نیت اسرائیلی‌ها و گفتگوهای آن‌ها با واشنگتن ارائه می‌کند.

ایران تلاش کرد تا پدافند هوایی خود را در پایگاه T4 تقویت کند

به نوشته این نشریه آمریکایی، در واکنش به حمله چندی پیش جنگنده‌های اسرائیلی به مواضعی در سوریه که متقابلا به رهگیری و سرنگون شدن یک جنگنده اف-16 اسرائیلی نیز منجر شد، ایران تلاش کرد تا پدافند هوایی خود را در پایگاه T4 تقویت کند.

به ادعای وال‌استریت‌ژورنال، اوایل ماه جاری میلادی بود که اسرائیلی‌ها یک هواپیمای ایرانی را رهگیری کردند که یک سامانه موشکی TOR را از تهران به این پایگاه سوری منتقل کرد. مقامات اطلاعاتی مورد استناد وال‌استریت‌ژورنال نیز گفته‌اند که در پی این ماجرا، اسرائیل نیز به سرعت برای منهدم کردن این سامانه پدافند هوایی جدید اقدام کردند، پیش از آنکه نیروهای ایرانی بتوانند آن را نصب [عملیاتی] کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی