English

از سوی آمریکا؛

اتهام‌زنی خزانه داری آمریکا به یک سازمان غیرانتفاعی نروژی درباره ارتباط با ایران

آمریکا، یک شرکت نروژی را به بهانه ارتباط با ایران جریمه کرد.

اتهام‌زنی خزانه داری آمریکا به یک سازمان غیرانتفاعی نروژی درباره ارتباط با ایران

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از صدا و سیما، به دنبال اتهام‌زنی خزانه داری آمریکا به یک سازمان غیرانتفاعی نروژی درباره ارتباط با ایران، این سازمان بیش از دو میلیون دلار جریمه پرداخت می‌کند.

«کمکِ مردم نروژ»، یک سازمان غیرانتفاعی است که دفتر مرکزی آن در شهر اسلو قرار دارد. این سازمان که در سال 1939 تاسیس شده، در پروژه‌های امدادی و کمک‌رسانی برای بازسازی مناطق جنگ زده فعالیت دارد و از جمله اقداماتش، مین‌روبی در بیش از 16 کشور بوده و در زمینه «کارزار بین‌المللی برای ممنوعیت مین‌ها»، نقش اساسی ایفا کرده است.

آمریکایی‌ها این سازمان نروژی را متهم کرده اند در انجام برخی از بخش‌های یک پروژه مین‌روبی در ایران، با ارتش این کشور همکاری کرده است و از این طریق با بخشی از کمک‌های مالی آمریکا به این سازمان در سال‌های 2012 تا ۲۰۱۶، از ایران، حماس و برخی دیگر از گروه‌های فلسطینی که همگی در «لیست حامیان تروریسم» آمریکا قرار دارند، حمایت کرده است.

بر اساس اعلام سازمان نروژی، این سازمان برای دریافت کمک‌های تازه مالی آمریکا، فُرم‌هایی را امضاء و تاکید کرده که با گروه‌ها و سازمان‌هایی که در لیست تروریستی آمریکا هستند، کمک ارائه نخواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه