English

دفتر بازرسی و حسابرسی اسراییل:

نظامیان اسرائیل آموزش‌های مرتبط با ممانعت از قربانی شدن غیرنظامیان را نقض کردند

نظامیان اسرائیل آموزش‌های مرتبط با ممانعت از قربانی شدن غیرنظامیان را نقض کردند و طی جنگ غزه دست کم ۲۱۰۰ شهروند فلسطینی کشته و بیش از ۱۱ هزار تن زخمی شدند.

نظامیان اسرائیل آموزش‌های مرتبط با ممانعت از قربانی شدن غیرنظامیان را نقض کردند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روسیاالیوم، ژوزف شاپیرا، رئیس دفتر بازرسی و حسابرسی اسرائیل گزارشی درخصوص جنگ نوار غزه در تابستان ۲۰۱۴ میلادی تهیه کرد و در آن به شدت عملکرد ارتش و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی را مورد هجمه قرار داد. در گزارش یاد شده آمده است، نظامیان اسرائیل آموزش‌های مرتبط با ممانعت از قربانی شدن غیرنظامیان  را نقض کردند و طی جنگ غزه دست کم ۲۱۰۰ شهروند فلسطینی کشته و بیش از ۱۱ هزار تن زخمی شدند.

شاپیرا در این گزارش به بررسی ابعاد حقوقی و بین‌المللی اقدامات ارتش و شیوه عملکرد سربازان و افسران این ارتش در عملیات"الجرف الصامد" در غزه پرداخته و بر عدم پایبندی ارتش رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی طی جنگ غزه تاکید کرد.

شاپیرا تاکید کرد، از منظر قوانین بین‌المللی شایستگی نیروهای اسرائیلی جهت دستیابی به راه حل‌های مناسب برای فعالیت‌های آنها در مناطق مسکونی کافی نیست.

طبق این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی در  دوره‌های آموزشی چگونگی ممانعت از افزایش تلفات غیرنظامیان را آموزش نداده و طی دو سال قبل از جنگ غزه ارتش اسرائیل در شرح عواقب تلفات بالای غیرنظامیان اهمال کردند.

همچنین در گزارش یاد شده آمده است، ارتش اسرائیل باعث کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از  غیرنظامیان در جنگ ۲۰۱۴ میلادی شده است، تاکنون نیز طرح عملیاتی برای کاهش تلفات غیرنظامیان در درگیری‌ها از سوی این ارتش ارائه نشده است. علاوه بر اینها شورای امنیت داخلی اسرائیل که مسئول مسایل خارجی و امنیتی از طرف تل‌آویو است، پیامدهای بین‌المللی کشته و زخمی شدن غیرنظامیان در درگیری‌ها را بررسی نکرده است.

در همین راستا، در این گزارش به عدم هماهنگی میان نیروهای پلیس و نیروهای امنیت داخلی"شاباک" با ارتش اسرائیل در کرانه باختری اشاره شده و آمده است، این عدم هماهنگی باعث عدم گزارش اطلاعاتی از فعالیت‌های "تروریستی" به پلیس شد.

شاپیرا همچنین به شدت از عملکرد اسرائیل در تحقیقات درباره فریب و دروغ  در خصوص املاک و مستغلات کرانه غربی انتقاد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه