English

نخست وزیر ژاپن:

گفتگو میان کره شمالی و آمریکا نباید با کاهش تحریم ها علیه پیونگ یانگ همراه شود

نخست وزیر ژاپن اظهار داشت که پیشنهاد کره شمالی برای گفت‌وگو با آمریکا می‌تواند بازی برای به دست آوردن زمان باشد

گفتگو میان کره شمالی و آمریکا نباید با کاهش تحریم ها علیه پیونگ یانگ همراه شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن امروز در طی اظهاراتی هشدار داد که هدف کره شمالی از برقراری گفتگو با آمریکا می تواند بازی  برای به دست آوردن زمان باشد.

هشدار نخست وزیر ژاپن به کاهش تحریم های کره شمالی

نخست وزیر ژاپن هشدار داد گفت‌وگو به خاطر گفت‌وگو در موضوع کره شمالی بی‌معنا است و هرگز نباید تحریم‌های کره شمالی را به خاطر قبول این کشور برای ورود به گفت‌وگو، کاهش داد.

کره شمالی در گذشته با خرید وقت قابلیت اتمی و موشکی خود را توسعه داد

وی یادآور شد ژاپن بارها گفته است که باید بیشترین فشار را بر کره شمالی وارد کرد تا با آمریکا گفت‌وگو کند. آبه تاکید کرد «واقعیت این است که کره شمالی در گذشته زمانی به دست آورد تا قابلیت‌های اتمی و موشکی خود را توسعه دهد».

طی هفته‌های اخیر و بعد از سفر دو هیات عالی‌رتبه از کره شمالی به کره جنوبی و دیدار میان سران دو کشور همچنین سفر یک هیات از کره جنوبی به پیونگ یانگ و گفت‌وگو با رهبر کره شمالی، خبرها از آمادگی این کشور برای گفت‌وگو با آمریکا منتشر شد.

تنش‌ها در شبه جزیره کره طی سال‌های اخیر به دلیل حضور نظامی آمریکا و برگزاری رزمایش‌های نظامی متعدد با متحدانش، افزایش یافته است. از سوی دیگر کره شمالی به همین دلیل اقدام به توسعه قابلیت‌های موشکی و اتمی خود کرده که با تحریم‌های بین‌المللی سختی مواجه شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه