English

مایک پنس:

تا زمانی که روسیه تعهداتش در توافقنامه مینسک را اجرا نکند آمریکا به پاسخگو کردن روسیه ادامه خواهد داد

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با رئیس جمهور اوکراین بر تقویت همکاری اقتصادی فیمابین و مقابله با تجاوزگری روسیه گفتگو کردند.

تا زمانی که روسیه تعهداتش در توافقنامه مینسک را اجرا نکند آمریکا به پاسخگو کردن روسیه ادامه خواهد داد

به گزارش خبرگزاری موج، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در مکالمه تلفنی با رئیس جمهور اوکراین، مسکو را به «تجاوزگری» متهم کرد.

اظهارات معاون رئیس جمهور آمریکا در مورد روسیه

دفتر «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که او با «پترو پوروشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین تماس تلفنی برقرار و در آن بر تداوم حمایت واشنگتن از این دولت غربگرا تاکید کرده است.

حمایت آمریکا از تلاش های اوکراین برای مقابله با تجاوزگری روسیه

در بیانیه این دفتر آمده که پنس «بار دیگر حمایت پایدار آمریکا از تلاش‌های اوکراین برای مقابله با تجاوزگری روسیه، بهبود حکومتداری و ایجاد اصلاحات در اقتصاد (اوکراین) را اعلام کرد».

معاون دونالد ترامپ همچنین بر لزوم تقویت همکاری‌های دوجانبه اقتصادی آمریکا و اوکراین و همچنین اهمیت افزایش شفاف سازی و مقابله با فساد در اوکراین تاکید کرد.

پنس در بخش دیگری از این گفت‌‌و‌گو تصریح کرد: « تا زمانی که روسیه تعهداتش در توافقنامه مینسک را اجرا نکند، شبه جزیره کریمه را به اوکراین بازنگرداند و فعالیت‌های ثبات زدایش را متوقف نکند، آمریکا به پاسخگو کردن روسیه ادامه خواهد داد».

توافقنامه مینسک، توافقی است که پس از اوج‌گیری درگیری‌ها در مناطق شرقی اوکراین بین نیروهای دولت غربگرای با شورشیان روس‌گرا در سال 2014 به امضا رسید.

این توافقات که با نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا و با حضور نمایندگان اوکراین، روسیه، جمهوری خودخوانده «دونتسک» و جمهوری خودخوانده «لوگانگس» امضا شد، با هدف پایان دادن به درگیری‌ها آغاز به کار کرد.

اجرایی شدن توافقات مینسک نتوانست سبب پایان دادن به درگیری‌ها شود و هر یک از طرف‌ها، دیگری را به نقض توافقات متهم کرده است.

ناآرامی‌ها در مناطق شرقی و روس تبار اوکراین به دنبال اعتراض‌ها در پایتخت آغاز شد؛ اعتراض‌هایی که با حمایت‌های آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در سال 2014 سرانجام به سرنگونی «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهور روسگرای اوکراین منجر شد.

با سقوط دولت یانوکوویچ، درگیری‌ها و تنش‌ها در مناطق شرقی اوکراین به ویژه دونتسک و لوگانگس آغاز شد و در «شبه جزیره کریمه» هم پس از برخی درگیری‌ها و همچنین مداخله روسیه، همه‌پرسی جدایی کریمه از اوکراین و الحاق آن به روسیه برگزار شد.

شانزدهم مارس 2014 پس از شمارش آراء در شبه جزیره کریمه مشخص شد که بیش از ۹۶٪ خواهان پیوستن به روسیه هستند. بنا بر برخی گزارش‌ها، میزان مشارکت در این همه‌پرسی بیش از ۸۳ درصد بود.

آمریکا و اتحادیه اروپا، الحاق کریمه به اوکراین را «غیرقانونی» و «اشغالگری روسیه» خوانده‌اند و با استناد به این موضوع، تحریم‌هایی علیه مسکو وضع کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه