English

توافق واگذاری بخشی از صحرای سینا برای ساخت شهر نیوم

بعد از واگذاری جزایر راهبردی تیران و صنافیر، خبرگزاری رویترز گزارش داده است که مصر متعهد شده بخشی از اراضی جنوب سینا را برای اجرای پروژه ساخت شهر نیوم، در اختیار عربستان قرار بدهد.

توافق واگذاری بخشی از صحرای سینا برای ساخت شهر نیوم

به گزارش خبرگزاری موج، در دیدار محمد بن سلمان و عبدالفتاح السیسی مقرر شد بخشی از صحرای سینا به ساخت شهر نیوم تعلق گیرد.

به نقل از رویترز، یک مسئول سعودی امروز دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفته است که مصر متعهد شده تا هزار کیلومتر مربع از اراضی جنوب سیناء در مصر را به عربستان بدهد. به گفته این مسئول سعودی قرار است این بخش از اراضی مصری در اختیار عربستان گذاشته شود تا بخشی از برنامه «محمد بن سلمان» ولیعهد و وزیر دفاع عربستان برای ساخت شهر «نیوم» باشد. 

اراضی مصری که قرار است بخشی از پروژه عربستان در تأسیس شهر نیوم باشد در موازات دریای سرخ قرار دارد و بخشی از صندوق مشترکی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار است که شب گذشته به وسیله «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر و محمد بن سلمان امضا شده است.

شهر نیوم به یک منطقه تجاری گسترده تبدیل خواهد شد

محمد بن سلمان در اکتبر گذشته از پروژه ساخت شهر جدید نیوم پرده برداشت که به یک منطقه تجاری گسترده تبدیل خواهد شد. به گفته بن سلمان شهر نیوم قرار است در مساحت ۲۶۵۰۰ کیلومتر تأسیس شود و انتظار می رود که  حجم سرمایه گذاری دولتی و خصوصی در این شهر به ۵۰۰ میلیارد دلار برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه