English

امروز ؛

شورای امنیت درباره غوطه شرقی نشست برگزار می‌کند

شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز به درخواست روسیه، نشستی را برای بررسی اوضاع در غوطه شرقی در سوریه برگزار می‌کند.

شورای امنیت درباره غوطه شرقی نشست برگزار می‌کند
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از نووستی، نماینده کویت در سازمان ملل، که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد، اعلام کرد شورای امنیت امروز در ساعت 12 ظهر(به وقت محلی) نشستی را برای بررسی اوضاع در غوطه شرقی در سوریه، برگزار خواهد کرد.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، روز گذشته خواستار برگزاری نشست علنی شورای امنیت برای بررسی وضعیت در حومه پایتخت سوریه شده بود. نبنزیا گفت: «ضرورت دارد تمام طرف‌ها دیدگاه‌ها و برداشت‌شان را درباره این اوضاع ارائه و راهکارهایی برای خروج از این بحران پیشنهاد دهند.

در نشست امروز شورای امنیت، هماهنگ‌کننده امور انسان‌دوستانه سازمان ملل در سوریه گزارشی از وضعیت غوطه شرقی ارائه خواهد داد.

احتمال می‌رود در پایان نشست امروز شورای امنیت همچنین درباره پیش‌نویس قطعنامه ویژه‌ای که، سوئد و کویت برای آتش‌بس یک‌ماهه در سرتاسر سوریه دادند، رای‌گیری شود.

به گفته دیپلمات‌ها، سوئد و کویت دو هفته پیش این طرح را به اعضاء ارائه کردند ولی مذاکرات در مورد آن به سختی پیش رفت چون روسیه حاضر نبود از آتش‌بس مطرح شده در این پیش‌نویس حمایت کند.

این در حالی‌ست که روز گذشته «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل به اعضای شورای امنیت گفت: 400 هزار سکنه غوطه شرقی در جهنم روی زمین به سر می‌برند.

دبیرکل سازمان ملل گفت: «این یک تراژدی انسانی است که هر روز جلوی چشم ما بازتر می‌شود و فکر نمی‌کنم ما بتوانیم اجازه دهیم چنین چیز اسفباری همین طور ادامه پیدا کند.»

گوترش گفت از پیش‌نویس قطعنامه‌ای که همه اعضاء توافق کنند آتش‌بسی یک ماهه در سوریه برگزار شود و اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه و همچنین خروج از منطقه برای دریافت کمک‌های پزشکی داده شود، حمایت می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه